اخبار کوتاهبرگزیده های سایت

طالبان چهار غیر نظامیان را در ولایت هلمند تیر باران کردند

مقام‎های محلی ولایت هلمد تأیید می‌کنند که طالبان چهار غیرنظامیان را که یک هفته پیش از شاهراه لشکرگاه –گرشک ربوده بودند، جسدهای شان دریافت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ دو نوجوان که ۱۳ و ۱۴ سال دارند نیز در میان قربانیان می‌باشند که هر دو آنان کارگران بودند و خانواده هایشان ادعا می‌کنند که طالبان آنان را بی‌هیچ گناهی کشته‌اند.

احمدالله، برادر یکی تن از این کشته شده‌گان می‌گوید: “کارهای طالبان مخالف آموزه‌های دین است و برادر من و همکاران وی چی گناه داشتند که آنان را کشتند. پس روشن طالبان برای سازمان استخبارات پاکستان خدمت می‌کند.”

شایسته گی، یکی از اقارب دیگر قربانی، می‌گوید: “ما عدالت می‌خواهیم و حکومت باید قاتلان نزدیکان مان را که طالبان استند، نابود کنند.”

نا امنی‎ها در هلمند هر روز از مردمان این ولایت قربانی هایی می‌گیرد.

روز سه‌شنبه نیز چندین موشک بر بخش‌های از لشکرگاه فرود آمدند که در نتیجۀ آن یک غیر نظامی جان باخت و چند تن دیگر زخم برداشتند.

حیات الله حیات، والی هلمند می‌گوید: “این آشکارا است که طالبان برای چی هدفی و برای کی کار می‌کند، پس این چهار نفر چی گناهی داشتند که بدون محکمه آنان را به قتل می رسانند، پس ما انتقام خون فرزندان خود را از طالبان می‌گیریم.”

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن