اجتماعیافغانستان

طالبان ۵۰ کارمند پیشین یک شرکت امنیتی را در پنجشیر بازداشت کرده‌اند

منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند طالبان در دو ماه گذشته ۵۰ نفر از کارمندان یک شرکت خصوصی امنیتی در حکومت پیشین را به بهانه‌ی داشتن سلاح بازداشت و شکنجه کرده‌اند.
منابع از ولسوالی عنابه‌ ولایت پنجشیر گفته‌اند افراد بازداشت‌شده، کارمندان یک شرکت امنیتی خصوصی در نظام پیشین هستند که مسئولیت تأمین امنیت هتل آریانا در کابل را به عهده داشته است.
بر اساس اطلاعات این منابع، طالبان کارمندان این شرکت امنیتی خصوصی را بازداشت و برای سه تا چهار روز زندانی و شکنجه می‌کنند و سپس آنان را به ضمانت رها می‌کنند تا سلاح پیدا کنند و تحویل این گروه دهند.
به‌گفته‌ی منابع، این افراد مجبور شده‌اند سلاح پیدا کنند و به طالبان تسلیم نمایند تا از آزار و اذیت نجات یابند.
این منابع می‌گویند این افراد سلاح‌های شخصی نداشته‌اند و شرکت امنیتی که آنان کارمند آن بوده‌اند، سلاح‌های خود را دوباره از نزد این افراد جمع‌آوری کرده است.
بر اساس معلومات این منابع، این شرکت امنیتی خصوصی مربوط به «حاجی نظیر آبدره» است و به همین دلیل اکثر کارمندان آن از پنجشیر است.
منابع محلی حدود هشت ماه قبل نیز از بازداشت کارمندان این شرکت خصوصی امنیتی توسط گروه طالبان از روستای آبدره ولسوالی عنابه‌ ولایت پنجشیر خبر داده بودند.
طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، شمار زیادی از باشندگان پنجشیر را به اتهام داشتن سلاح و ارتباط با «جبهه مقاومت ملی افغانستان» بازداشت کرده‌‌‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن