افغانستانبرگزیده های سایت

“طرح تازه برای تامین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران ایجاد می‌شود”

ریاست جمهوری می گوید که به خاطر تامین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران طرح عملی تازه‌ای را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رشد: سید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که این طرح امنیت خبرنگاران را در دراز مدت تامین می‌کند و در حال حاضر شورای امنیت روی آن بحث می‌کند.

همزمان با این، رییس جمهور غنی در فرمان تازه‌ای، نهاد‌های حکومتی را مکلف کرده است که با رسانه‌ها همکاری کند.

در بخشی از این فرمان گفته شده است که تمام پرونده‌های قتل خبرنگاران بررسی خواهد شد و نیز رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ها ازطریق کمیسیون رسیدگی به تخلف‌های رسانه‌‌ای، صورت خواهد گرفت.

هرچند این فرمان بااستقبال خبرنگاران روبه روشده است،اما آنان می‌گویند که برخی از ماده‌های این فرمان گنگ است وباید یک بار دیگر بررسی شود.

آقای هاشمی به رسانه‌‌ها گفته است که در این فرمان به وزارت عدلیه، اطلاعات و فرهنگ و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری دستور داده شده است که از دادن اطلاعات مخفی به رسانه ها – که ممکن است امنیت ملی کشور را مختل سازد-،خودداری شود.

ولی به جز این اطلاعات رسانه ها حق دارد به هر گونه از اطلاعات دیگر دسترسی داشته باشد.

این فرمان در حالی صادر می شود که نزدیک به دو هفته پیش موتر حامل کارمندان تلویزیون طلوع آماج یک حمله انتخاری قرار گرفت که در نتیجه هفت تن از کارمندان این نهاد جان باختند.

همزمان با این حمله،طالبان یک بار دیگر تلویزیون یک را نیز تهدید کرده اند، موضوعی که حکومت را وادار کرده است که بیشتر درمورد تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها توجه کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن