افغانستانبرگزیده های سایت

طرح قانون انتخابات از سوی کابینه تایید نشد

دیروز شنبه نشست عمومی کابینه درباره پیش نویس طرح قانون انتخابات برگزار شد تا این طرح نهایی شده و توسط فرمان رئیس جمهور توشیح گردد، اما نشست کابینه دراین مورد بی نتیجه به پایان رسید و سرنوشت این طرح روشن نشد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ارگ ریاست جمهوری می گوید که در این نشست فیصله براین شد تا در نشست آینده پیشنهادات اعضای کابینه درنظر گرفته شده و طرح قانون انتخابات نهایی گردد.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور می گوید: “طرح قانون انتخابات در نشست کابینه امروز به بحث گرفته شد و اعضای کابینه بحث های مفصل دراین باره داشتند و نظریات و پیشنهادات شان را ارائه کردند. فیصله صورت گرفت تا این نظریات دراین طرح گنجانیده شده و به خاطر تائید نهایی به جلسه بعدی کابینه ارائه گردد”.

درهمین حال نهاد های ناظر انتخاباتی از تاخیر نهایی شدن طرح قانون انتخابات برای اصلاح نظام انتخاباتی سخت انتقاد می کنند و می گویند حکومت اراده اصلاحات انتخاباتی را ندارد.

یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در صحبت با آریانانیوز گفت: “حکومت اراده برای اصلاحات ندارد و فرصت ها از دست میرود و زمینه ها از دست میرود و این کار سبب میشود تا نظام انتخاباتی به یک بحران برود”.

این درحالیست که یکی از تعهدات رهبران حکومت وحدت ملی آوردن اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی بود، اما با گذشت نزدیک به دو سال دیده میشود که هیچ اصلاحی در نظام انتخاباتی درکشور به میان نیامده و انتقاد های زیادی را به همراه داشته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن