افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان انتخاب شد

اعضای مجلس نمایندگان پس از سه دوره انتخابات، امروز معاون اول خود را انتخابات کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در رای گیری امروز مجلس نمایندگان،‌ ظاهر قدیر با کسب ۱۳۸ رای تایید٬ از مجموع ۱۹۳ رای ماخوذه٬ برای سومین بار معاون اول مجلس نمایندگان شد.

ظاهر قدیر پس از آن توانست کرسی معاونیت اول مجلس را ازآن خود کند که در دور سوم رای گیری، هیچ یک از کاندیداها رای لازم را بدست نیاورند.

قابل یاد آوری است که رقیب ظاهر قدیر،‌ (همایون همایون) نیز ۳۶ رای تایید کسب کرد و موفق به احراز کرسی معاونیت اول نشد.

همچنین در پست معاونت دوم، رقابت میان نعمت الله غفاری و عبدالقادر ځاځی وطن دوست که بیشترین آرا را داشتند برگزار شد٬ اما هیچ کدام از این افراد موفق به بدست آورند رای کافی نشدند و ادامه کار مجلس نمایندگان برای تعیین معاون دوم٬ به روز بعد موکول شد.

همایون همایون طی سخنانی خاطرنشان ساخت که رییس جمهور و آقای اتمر در امور داخلی مجلس نمایندگان دخالت می کردند.

وی با بیان این که هدف‌اش رساندن ظاهر قدیر به پست معاونیت اول بود،‌ به حکومت هشدار داد که در امور داخلی مجلس نمایندگان مداخله نکنند، در غیر آن با پاسخ محکم نمایندگان روبرو خواهند شد.

همچنین ظاهر قدیر نیز بر ادامه فعالیت هایش علیه تروریستان تاکید کرده و گفت که بخاطر ملت افغانستان در جلسات مجلس غیر حاضر٬ اما در نبرد با تروریستان حاضر بوده است.

قابل یادآوری است که دور سوم انتخابات درونی مجلس بر سر انتخاب معاونیت دوم نیز به دور چهارم رفت.

قرار است دور چهارم انتخابات درونی مجلس بر سر انتخاب معاونیت دوم، فردا میان نعمت الله غفاری و محمد نذیر احمدزی برگزار شود.

این در حالی است که بر اساس اصول وظایف داخلی مجلس، اگر نامزدان برای کسب عضویت هیات اداری در سه دوره انتخابات، نتوانند پست های انتخابی مجلس را از آن خود کنند، دور چهارم رقابت میان نامزدانی که در سه دوره بیشترین درصدی بالای آرا را کسب کرده اند، برگزار می شود.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن