افغانستانبرگزیده های سایت

عامل تلفات غیرنظامیان، مخالفین مسلح است

خانه احزاب سیاسی افغانستان٬ نهادهای مدنی و شوراهای اجتماعی، مخالفان مسلح دولت را مسئول اصلی تلفات غیرنظامیان عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ خانه احزاب سیاسی، نهاد های مدنی و اجتماعی طی نشستی در کابل، ضمن تقبیح نمودن کشتار غیر نظامیان٬ از گزارش های یوناما مبنی بر ارائه آمار در این مورد٬ به دلیل اینکه این آمار را با جهتی نا درست ارائه می کنند گله کرده و گفتند٬ تنها ارائه آمار درست نیست و باید کارشناسانه گفته شود که عامل اصلی کشتار غیر نظامیان چه کسانی اند و نباید نیروهای امنیتی را در این مورد مقصر دانست.

عمر عیار رئیس حزب افغانستان واحد گفت که هر چند در این گزارش گفته شده بیش از ۶۱ درصد تلفات غیرنظامیان توسط مخالفان مسلح صورت گرفته است، اما آنان با سپر قرار دادن افراد ملکی و پنهان شدن در میان مردم٬‌ مقصر اصلی این تلفات هستند و این نکته را نباید فراموش کرد.

وی افزود: عامل اصلی تمام مشکلات افغانستان تروریستان اند که در همکاری با تروریست های بین المللی عامل کشتار مردم و خرابیها و بدبختی ها هستند و ما باید این را درک کنیم که چه کسانی آن ها را حمایت می کنند.

آقای عیار تصریح کرد که برای همه معلوم و روشن است که لانه های تروریست در پاکستان است و از آنجا برای اهداف شوم خودشان و حامیانشان عمل می کنند.

در اعلامیه خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی و شوراهای اجتماعی تلفات غیرنظامیان را تقبیح کرده و آمده است که چند تن از اقارب طالبان به حمایت از حلقات داخلی و خارجی وابسته به بیگانگان و تروریستان چند روز قبل تحت عنوان نهاد مدنی کنفرانسی را تدویر کرده و منصوبین قهرمان قوای مسلح را که در مقابل تروریستان داخلی و بین المللی می رزمند را به کشتار افراد ملکی متهم ساختند٬ آنان صدای دشمنان افغانستان بوده و ما آن را دسیسه ای بیش نمی دانیم.

در اعلامیه آمده است، تبلیغاتی که منسوبین قوای مسلح را متهم به دادن تلفات به افراد ملکی می نمایند، انگیزه حمایت از ترویستانی است که مردم بیگناه در نقاط مختلف افغانستان را در گرو گرفته اند و نمی خواهند این ساحات از وجود تروریستان تصفیه شود.

براساس این اعلامیه، بررسی های اخیر یوناما نشان می دهد که ۶۱ درصد تلفات ملکی را مخالفین دولت انجام داده اند، ما می خواهیم شورای امنیت و سازمان ملل متحد، تحریم ها را بر کسانی که تروریستان را حمایت می کنند وضع کنند.

محمد عرشیا گوهری/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن