افغانستانتیتر یک

عبدالحمید خراسانی به جبهه مقاومت ملی هشدار داده است

عبدالحمید خراسانی آمر امنیت طالبان در ولایت پنجشیر می گوید که فعالیت های جبهه مقاومت ملی نامشروع و به دستور استخبارات خارجی است.

عبدالحمید خراسانی با انتشار یک فایل تصویری از خود، اعضای جبهه مقاومت را وابسته به استخبارات خارجی و دزد و چپاول گر خواند و گفت که این جبهه یا اصلاح می گردد و یا سرکوب خواهد شد.

آمر امنیت طالبان در پنجشیر خطاب به مردم این ولایت گفته است که می توانند در آرامش در مناطق خود در این ولایت زندگی کنند و نیازی به بیجا شدن به ولایات دیگر نیست.

آقای خراسانی ظاهرا این گفته ها را در پیوند به گزارش های چند روز اخیر مبنی بر کوچ و یا ترک اجباری ساکنان برخی مناطق ولایت پنجشیر عنوان کرده است.

چند روز پیش گزارش هایی منتشر شد مبنی بر این که مقام های امارت اسلامی برخی مردم را در ولایت پنجشیر به اتهام ارتباط با جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود مجبور به ترک خانه هایشان می کنند.

برخی منابع از ولایت پنجشیر گزارش کرده اند که مقام های امارت اسلامی در نشست با بزرگان پنجشیر آنها را تهدید کرده اند که چنانچه مرمی یا حمله ای از منطقه ای علیه افراد امارت اسلامی صورت بگیرد، مردم همان منطقه بازداشت خواهند شد.

منابع افزوده اند که این گونه تهدیدها و فشارها سبب کوچ بسیاری از مردم از این مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: موتر حامل آمر امنیت طالبان در پنجشیر هدف انفجار بمب قرار گرفته است

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن