افغانستانبرگزیده های سایت

عبدالله‌ از تاجران هندی خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذارای کنند

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه‌ی کشور پس از چاشت چهارشنبه به منظور تشویق سرمایه گذاری در افغانستان با تعدادی از اعضا و مسئوولین اتاق‌های تجارت و صنایع هند٬‌ سرمایه گذاران و نماینده‌‌گان شرکت‌های بزرگ آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرنامه‌‌ای که از سوی ریاست اجرائیه به نشر رسید در این باره گفت که در این نشست‌ها رئیس اجرائیه‌‎ی کشور با تشکر از حضور دولت و بخش خصوصی هند در افغانستان٬ سرمایه گذاران هندی را به حضور و سرمایه گذاری بیشتر در عرصه‌های مختلف زیربنایی٬ انرژی٬‌ زراعت٬ تولیدات داخلی٬‌ صحت عامه٬‌ ظرفیت سازی٬ آموزش٬ فناوری معلوماتی در افغانستان تشویق کرد و حمایت همه جانبه‌ی کابل را از آن‌ها اعلام کرد.

خبرنامه افزود که مسئوولان و سرمایه گذاران با تشکر از حضور رئیس اجرائیه و هیئت همراه شان در هند با شوق و علاقمندی فراوان آماده‌گی بخش خصوصی را در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز داشته و آن را گامی به سوی صلح٬‌ توسعه و ترقی در منطقه دانستند.

پیش از این عبدالله در نشستی با موضوع مبارزه با دهشت افگنی اشتراک کرد و خواستار مبارزه‌ی مشترک در برابر این پدیده شد.

وی به روز سه‌شنبه با نخست وزیر هند ناریندرا مودی و وزیر خارجۀ این کشور دیدار کرد و پس از آن هند توافقنامه‌ روی مرحله‌ی سوم ۹۲ پروژۀ کوچک در افغانستان را تصویب کرد.

عبدالله در دیدارش با مودی ضمن قدردانی از استقبال و پذیرایی گرم حکومت هند از سفر اخیر نخست وزیر به کابل و کمک‌های اقتصادی و نظامی این کشور برای افغانستان قدردانی کرد.

رئیس اجرائیه در ادامه تأکید کرد تا مفاد توافقنامه‌ی راهبردی میان دو کشور عملی گردد و از آماده‌گی همه‌جانبه‌ی افغانستان در این راستا خبرداد.

آقای مودی هم در این دیدار براستحکام و تقویت روابط میان دو کشور تأکید کرد و آماده‌گی کشورش را برای همکاری با افغانستان در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی ابراز داشت.

پیشرفت مذاکرات صلح٬ همکاری سه جانبه میان هند٬‌ افغانستان و ایران در استفاده از بندرچابهار و چالش‌ها و فرصت‌های منطقه‌یی از موضوعات مورد بحث دیگر در این دیدار بود.

در پایان این دیدار موافقتنامه‌ی رفع ویزه‌ی سیاسی میان دو کشور از سوی سفرای هند و افغانستان امضا شد

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن