افغانستانبرگزیده های سایت

عبدالله چپ و راست تنها مانده است

واکنش همه جانبه و پوشش گسترده رسانه های خارجی غربی به اظهارات اخیر داکتر عبدالله و ایزوله سازی بحران سیاسی را  در این گزارش از نیو یورک تایمز بخوانید.!

نیویورک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز از قول بعضی از تحلیلگران نوشته است که بیانات داکتر عبدالله در یک زمانی که طالبان فعالیت های خود را بیشتر ساخته اند، بحران سیاسی را در این کشور نیز بیشتر خواهد ساخت.

به نوشته نیویارک تایمز بعضی تحلیلگران می‌گویند داکتر عبدالله تنها در داخل حکومت در انزوا قرار نگرفته بلکه حامیان خودش هم او را ترک کرده‌اند.

به نظر آنها سخنان تُند و تیز عبدالله عبدالله در یک زمانی که طالبان پیشرفت کرده اند برای آنها حیران کننده بود.

حتی خود داکتر عبدالله اظهار داشت حکومت نتوانسته اجساد سربازان افغان را که از یک هفته به اینسو در محاصره طالبان قرار دارند، پیدا کند.

روزنامه از قول تحلیلگر سیاسی هارون میر نوشته است که می‌گوید آقای عبدالله در انتخابات سوال برانگیز سال ۲۰۱۴ به کمک و حمایت جمعیت اسلامی پیشرفت کرد، اما به گفته او وقتی که آقای عبدالله به تشکیل حکومت وحدت ملی و تقسیم قدرت موافقه کرد، این مردم مأیوس شدند.

به گفتۀ آقای میر در اواخر این افراد آقای عبدالله را بخاطر عدم مقاومتش با بعضی از فعالیت‌های رئیس جمهور اشرف غنی تحت انتقاد قرار دادند.

روزنامه از قول آقای میر می‌نویسد که عبدالله کاندید جمیعت بود، ولی نتوانست از آن به خوبی نماینده‌گی کند و حالا به گفته آقای میر برای عبدالله عبدالله این خیلی دیر خواهد بود که بتواند این حمایت را دوباره جلب نماید.

به نوشته روزنامه عبدالله عبدالله روز شنبه با رئیس جمهور اشرف غنی ملاقات دارد و می‌گوید که امیدوار است رئیس جمهور واقعیت‌ها را درک کند و منطقی عمل نماید زیرا به گفته او زمان فریب مردم با دادن کیک و کلچه گذشته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن