اجتماعیبرگزیده های سایت

عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن حق اساسی مردم افغانستان است

استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور در راس یک هیات بلند پایه از چندین اداره سکتوری حکومت به منظور افتتاح و بهره برداری چندین پروژه انکشافی به ولایت دایکندی رفت.

به گزارش خبرگزاری رشد، سه پروژه ساختمانی از وزارت تحصیلات  عالی، دو پروژه ساختمانی از وزارت صحت عامه و سه پروژه ساختمانی دیگر از وزارت اطلاعات و فرهنگ، وزارت صنعت و تجارت و لوی سارنوالی کشور، جمعا هشت پروژه ساختمانی، توسط معاون رییس جمهور و هیات همراه وی افتتاح و به بهره برداری سپرده شدند.

این هشت پروژه ساختمانی چیزی در حدود دو صد میلیون افغانی هزینه برداشته‌اند که از بودجه انکشافی حکومت پرداخت شده است.

استاد دانش در این مراسم سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت:« امروز از آدرس حکومت به شما اطمینان می‌دهم که تمام پروژه‌های مهمی که برای دایکندی و همه مناطق مرکزی فعلا تحت کار است و یا از طرف ادارات مربوطه جدیدا پیشنهاد شده، همگی در سند بودجه سال ۱۳۹۹ شامل ساخته شده است. پنج روز پیش مسوده بودجه سال ۹۹ در پرنسیب تأیید شد و روز پنجشنبه جهت تصویب به شورای ملی فرستاده شد. یک روز قبل از این که به شورا فرستاد شود، با رئیس بودجه وزارت مالیه پروژه‌های مربوط مناطق مرکزی را بررسی کردیم و برخی از خلاهایی که باقی مانده بود تصحیح و افزوده شد.»

معاون رییس جمهور در سخانش افزود که در سطح هزاره جات در چند سال حکومت وحدت ملی پروژه‌های زیادی به پایه اکمال رسیده و یا تهداب گذاری شده اند و تمام پروژه‌های مهم، در سال ۹۹ نیز همچنان ادامه داشته و تکمیل خواهند شد.

استا دانش علاوه کرد:«پروژه مهم برق بامیان، سرک دره صوف یکه‌ولنگ، مطالعات اقتصادی و تخنیکی دهلیز شمال- جنوب از یکه‌ولنگ از مسیر دایکندی تا قندهار به طول ۵۵۰ کیلومتر، سرک دوشی- بامیان، سرک گردن دیوال از طرف میدان و همچنین از طرف هرات یعنی تداوم کار ساختمان دهلیز شرق و غرب، سرک قره باغ- جاغوری، سرک اسپیلان به طول ۲۰ کیلومتر در منطقه سفیدغو علیای ورس، شفاخانه ورس و اعمار تعمیرات مکاتب و ادارات دولتی در سرتاسر هزاره جات. بدین ترتیب در بودجه سال ۹۹ تمام این پروژه‌ها تأیید شده و حکومت بعدی -در رأس آن هر کسی باشد- مکلف است این پروژه ها را تطبیق کند.»

معاون رییس جمهور با تاکید بر برنامه‌های جامع انکشافی حکومت علاوه کرد که در طول ۱۵ سال بعد از تأسیس ولایت دایکندی، کارهای بزرگی انجام شده ولی به هیچ صورت بسنده نیست و تأمین عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن حق اساسی تمام مردم افغانستان در ۳۴ ولایت کشور است.

معاون رییس جمهور در ادامه صحبت‌هایش بر شفافیت انتخاباتی به عنوان یک پروسه کلان ملی تاکید کرده گفت:« ما هم به عنوان حکومت و هم به عنوان تیم دولت ساز به پنج اصل کلیدی باور کامل داریم و از این باور خود با تمام قوت، حمایت و دفاع می‌کنیم. این پنج اصل کلیدی عبارت است از: ۱- احترام به قانون (قانون اساسی و قانون انتخابات) ۲- احترام به رأی مردم ۳- احترام به استقلال و بی طرفی کمیسیون‌ها و فیصله‌های آن‌ها ۴– حمایت همه جانبه از شفافیت و پاکسازی آرا و ۵- پذیرفتن نتایج انتخابات.»

در این سفر آقای وینی کمار سفیر هند در کابل، خانم حسینه صافی وزیر اطلاعات و فرهنگ، عبدالتواب بالاکرزی وزیر تحصیلات عالی، مصطفی مستور وزیر اقتصاد، متین بیگ رئیس ارگان های محلی، داکتر وفایی قاسم زاده رییس اداره هوانوردی، ریحانه آزاد و شیرین محسنی نمایندگان ولایت دایکندی در مجلس و شمار دیگر از مقام‌های اداره‌های مختلف حکومتی معاون دوم رییس جمهور را همراهی کردند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن