افغانستانبرگزیده های سایت

عضو ارشد حزب اسلامی از گوانتانامو آزاد شد

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار می‌گوید که مولوی حمدالله تره‌خیل یک عضو ارشد حزب اسلامی پس از ۱۸ سال از زندان گوانتانامو آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، این عضو حزب اسلامی در سال ۲۰۰۲ میلادی به “اتهام فعالیت تروریستی” توسط نیروهای امریکایی بازداشت و به زندان گوانتانامو منتقل شده بود.

عبدالغنی حقمل، مسوول مطبوعاتی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز یک شنبه ۲۲ دسمبر (اول جدی) می گوید که مولوی حمدالله تره‌خیل پنج روز پیش از زندان گوانتانامو رها گردیده و به افغانستان منتقل شده است.

به گفته آقای حقمل این عضو ارشد حزب اسلامی پس از انتقال به کابل به ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تحویل داده شده و سر انجام دیروز با خانوادۀ‌اش یک جا شده است.

مولوی حمدالله تره‌خیل در کابل بدنیا آمده و از باشندگان اصلی این ولایت است.

ریاست امنیت ملی افغانستان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته است؛ اما ضیاالحق امرخیل، یکی از مشاوران آقای غنی آزادسازی این عضو حزب اسلامی از زندان گوانتانامو و سپردن وی به دولت افغانستان را تایید کرده است.

آقای امرخیل در صفحه تویترش گفته است: “مولوی حمدالله تره‌خیل پسر مرحوم شیخ الحدیث مولوی تره‌خیل که از یک خانواده روحانی به شمار می‌رود پس از دست‌کم ۱۷ سال و با تلاش‌های حکومت افغانستان از زندان گوانتانامو آزاد شده و به خانواده‌اش در کابل تسلیم داده شده است”.

مقام‌های امریکایی تا اکنون در مورد رهایی این عضو حزب اسلامی افغانستان چیزی نگفته اند.

این عضو ارشد حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در حالی از زندان گوانتانامو آزاد می‌شود که بربنیاد توافقنامه صلح که میان دولت و آقای حکمتیار صورت گرفته است تا اکنون ده‌ها عضو این حزب از زندان‌های افغانستان و زندان بگرام آزاد شده اند.

در این توافقنامه گلبدین حکمتیار تعهد کرده است که اعضای این حزب پس از رهایی در صفوف مخالفین دولت قرار نخواهند گرفت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن