اجتماعیبرگزیده های سایت

علت چاقی شکم کشف شد

دانشمندان علت کلان شدن شکم انسان به مرور زمان را کشف نمودند.

دانشمندان بلاخره علت کلان شدن شکم با مرور زمان را کشف نمودند که در مجله Cell Metabolism نشر گردیده است.

دانشمندان به ای نتیجه رسیدند که به مرور زمان، وقتی که انسان به سوی پیری می رود، ارگانیزم بدن توانائی حل چربی را از دست میدهد و چربی زیر پوست بدن، در عضلات ، در اطراف ارگانهای داخل بدن بوجود میاید. حد زیاد این چربی ها باعث چاقی بدن در مجموع، مرض شکر و سایر امراض می گردد.

دانشمندان امریکا و آلمان به سرپرستی ویشا دیپ دیکسیت ، استاد طب مقایسه ای و ایمونوبیولوژی انستیتوت طب ییل ، ​​دریافتند که در موش های مسن تر ، سلول های B ایمنی به طور ناگهانی در چربی های شکم شروع می کنند که منجر به اختلالات متابولیک و التهاب می شود.

به گفته نویسندگان مقاله ، در ارگانیزم جوان ، هنگامی که یک عفونت وارد بدن شود ، سلول های B افزایش می یابد و پس از آن که عفونت از بین می رود ، دوباره به اندازه اصلی خود کاهش می یابد. با افزایش سن ، مقدار این سلول ها کاهش یافته و در چربی شکم باقی می مانند ، که منجر به چاقی و التهاب مزمن می شود.

Dixit می گوید: ‘این امر مستعد ابتلا به دیابت و اختلالات متابولیک می گردد.’

محققان دریافته اند که سلولهای چربی- B بعد از دریافت سیگنالهای در نزدیکی ماکروفاژها رشد می کنند. علاوه بر این ، آنها دریافتند که با کاهش سیگنال ماکروفاژها و از بین بردن سلولهای چربی ، می توان روند انبساط سلولهای B را معکوس کرد و بدن را از امراض متابولیک مرتبط با سن محافظت کرد.

در حال حاضر برای معالجه انواع خاصی از سرطان از دارویی که سلولهای B را خنثی می کند استفاده می شود. دانشمندان بر این باورند که بررسی اثر این ادویه ها بر روی سلولهای چربی B ضعیف ضروری است. این می تواند فرصتهای جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی و سلامتی افراد مسن و کاهش سطح امراض متابولیک مرتبط با سن مانند دیابت نوع ۲ و آترواسکلروز ایجاد کند.

حالا اولین قدم در این جهت برداشته شده است. ماده سیتوکین IL-1B ، که کاهش پروتئین ها را و به نوبه خود رشد سلول های ب را کنترل می کنند که فعلاً در ادویه های دفاع از امراض قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

Dixit می گوید: ‘ما باید بررسی کنیم که آیا این ادویه می تواند رشد سلول های B در چربی شکم افراد مسن را کاهش دهد یا خیر.’

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن