برگزیده های سایتتیتر یکجهان

عمران خان نخست‌وزیر سرپرست شد

به دنبال انحلال مجلس پاکستان و استعفای دسته‌جمعی وزرای کابینه، دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد عمران خان تا زمان انتصاب نخست وزیر سرپرست، به کارش ادامه خواهد داد.

دفتر ریاست جمهوری پاکستان می‌گوید عمران خان بر اساس اصل ۲۲۴ قانون اساسی به گونه موقت به کارش ادامه خواهد داد.

حقوقدانان می‌گویند بر اساس اصل ۲۲۴ قانون اساسی پاکستان، عمران خان به مدت ۱۵ روز تا انتصاب نخست وزیر سرپرست به کارش ادامه خواهد داد.

کارشناسان گفتند که عمران خان با وجود نخست وزیر بودن، قدرت تصمیم‌گیری‌ یک نخست وزیر منتخب را نخواهد داشت.

دیروز یکشنبه نشست مجلس ملی پاکستان قبل از آغاز رأی عدم اعتماد به عمران خان، از سوی معاون مجلس این کشور لغو شد. معاون مجلس پاکستان طرح استیضاح و رأی عدم اعتماد به نخست وزیر را «توطئه خارجی» عنوان کرد.

پس از لغو نشست رأی عدم اعتماد، عمران خان خواستار انحلال مجلس شد. عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان به درخواست نخست وزیر، مجلس ملی این کشور را لغو اعلام کرد.

مخالفان عمران خان دیروز یکشنبه با وجود انحلال مجلس از سوی رئیس جمهور به نشست خود ادامه دادند. آنها بعداً رأی عدم اعتماد به عمران خان ۱۹۷ رای اعلام کردند.

در کنار مخالفان، برخی از متحدان سابق دولت و شماری از اعضای حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان نیز به نخست وزیر رأی عدم اعتماد دادند.

عمران خان ضمن استقبال از منحل شدن مجلس، در آخرین اظهاراتش از مردم پاکستان خواست برای برگزاری انتخابات آماده شوند.

هنوز زمان دقیق برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان و چگونگی انتصاب نخست وزیر سرپرست مشخص نشده است.

عمران خان تأکید کرده است که انتخابات باید به شیوه‌ای دموکراتیک برگزار شود و پاکستان باید تصمیم بگیرد که چه کسی باید آنرا اداره کند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن