برگزیده های سایت

عملیات شفق دشمنان را زمین‌گیر کرده است

تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله که به شرق کشور سفر کرده می‌گوید که عملیات شفق در ساحات ناامن، دستاوردهای چشم‌گیر داشته است.

او در یک نشست خبری در ننگرهار گفت که نیروهای امنیتی از توانایی‌های بلند رزمی برخورداراند و هراس‌افگنان هرگز توانایی صف‌آرایی در برابر آنان را ندارند.

آقای جاهد افزود که هفت ولایت زیر تهدیدات امنیتی قرار دارند؛ اما تدابیر پیش‌گیرانه و تهاجمی نظامیان کشور دست و پای دشمنان را بسته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت امروز (دوشنبه) در نشست مشترک خبری در کابل گفت که آقای جاهد از چند هفته به اینسو در حال بازدید از تاسیسات پولیس در ولایات کشور است.

به گفته‌ی او، اکنون وزیر امور داخله در ننگرهار است و به زودی به ولایت دیگر برای گفت‌وگو با مقام‌های محلی و بررسی وضعیت سربازان سفر خواهد کرد.

تاج محمد جاهد همچنان تاکید کرد که پولیس برای گسترش امنیت و تامین فضای آرام برای شهروندان کشور تلاش خواهد کرد.

در همین حال، سلیم خان کندزی، والی ننگرهار بر بسیج همگانی شهروندان و هماهنگی میان نیروهای امنیتی را در امر نابودی هراس افگنی، حیاتی دانسته است.

او امروز نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت شماری از ولسوالی‌های ننگرهار مطرح کرد؛ اما تاکید کرد که در سطح بلند حکومتی این موضوع در حال رایزنی است.

پیشتر وزارت دفاع ملی اعلام کرد که کندز، ننگرهار و هلمند در سطح بلند امنیتی قرار دارند؛ اما امروز تاج محمد جاهد گفت که معین ارشد امنیتی، رییس ستاد ارتش از ننگرهار دیدن کرده اند.

او گفت که موضوعات امنیتی ولسوالی‌های لعل‌پول و گوشته زیر بررسی قرار دارد و تدابیر لازم روی دست گرفته شده است.

این همه در حالی مطرح می‌شود که در چند ماه اخیر نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان شدت گرفته؛ اما پیوسته گزارش‌ها در مورد تلفات سنگین طالبان منتشر می‌شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن