افغانستانبرگزیده های سایت

عملیات ضد داعش در ننگرهار تا کنون هیچ پیشرفتی نداشته است

معاون اول مجلس نمایندگان از فعالیت های گروه داعش در کشور ابراز نگرانی کرده و می گوید که نابودی این گروه نیاز به بسیج ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان امروز در نشست عمومی این مجلس گفت که داعش یک پروژه بین المللی و خطرناک است و حالا به شمال افغانستان(ولایت بدخشان) نیز رسیده است.

وی می افزاید: “در افغانستان مسایل مرموزی در حال جریان است و اگر حقیقت را بیان کنم، مجلس نمایندگان و سنا چشم هایش را می بندد و حکومت هم کور است و حتی ملت را نیز غافل می کند. در افغانستان هر کسی که حقیقت را بیان می کند، ترور خواهد شد و من هم یک روزی خواهم مرد، اما مسئولیت من است که حقایق را به مردم بگویم”.

آقای قدیر گفت: پروژه داعش از ولایت ننگرهار شروع شد و حالا به شمال افغانستان رسیده است؛ اگر هرچه زودتر جلو این گروه هراس افگن گرفته نشود، افغانستان را به مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی از سخنان اخیر رئیس جمهور یادآور شد و گفت: “رئیس جمهور گفته که در طی یک هفته داعش را از بین می بریم؛ اما اگر در سه ماه هم از بین برد من از سمت ام استعفا می دهم و مرا زندانی کنید. اگر حکومت به تنهایی گلم داعش را جمع کرد، از من تابعیت افغانستان را بگیرد. تا زمانیکه ملت با حکومت نباشد هیچ کاری کرده نمی تواند”.

معاون اول مجلس نمایندگان گفت: خبرهایی که رسانه ها به نشر می سپارند که گویا در هر عملیات نیروهای امنیتی تعدادی از اعضای گروه داعش کشته می شوند، سراسر دروغ است.

وی ادامه داد: اگر در هر عملیات ۱۰ الی ۳۰ داعشی کشته شود، پس بر اساس تخمین باید نفوس این گروه از تمام افغانستان هم بیشتر باشد؛ ریشه کن کردن داعش حرف عادی نیست، باید در این زمینه توجه جدی صورت گیرد، وگرنه این پدیده روزی گریبان هر فرد این کشور را خواهد گرفت.

آقای قدیر می گوید: زمانیکه عملیات نیروهای امنیتی در یک منطقه آغاز می شود، داعشیان فرار می کنند و با به پایان رسیدن این عملیات، دوباره به مناطق شان باز می گردند.

آقای قدیر علاوه کرد: عملیات ضد داعش تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و هیچ منطقه ای از اختیار اعضای این گروه خارج نشده است؛ قبل از این فعالیت این گروه مخفی بود، اما حالا به گونه علنی کار می کنند.

معاون اول مجلس نمایندگان می گوید: “هزار نفر از جنگجویان من هنوز هم در شماری از مناطق ننگرهار هستند و من تا توان داشته باشم با داعش می جنگم. انتقال ها بالامن زیاد بود که گویا ملیشه جمع کرده ام، اما من به ملیشه نیازی ندارم، مردم نیاز داشتند و من هم مجبور شدم برای مبارزه با داعش افراد جمع کنم، مردم ننگرهار داعشیان را بازداشت می کنند، اما از ادارات مختلف به آنها دستور داده می شود که این فرد (ارتباطی) ما است و رهایش کنید”.

وی وی افزاید: از ارگان های امنیتی باید پرسیده شود که دقیقا چه پیشرفت هایی در نابودی داعش داشته اند؛ برای تامین امنیت کشور به آنها رای داده ایم و اگر امنیت تامین نشود، باید برایشان صندوق استیضاح بگذاریم.

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان نیز سخنان رئیس جمهور را که گویا داعش را در یک هفته نابود خواهیم کرد، ناممکن دانسته و می گوید که این گفته ها، بیشتر به یک شوخی بی مزه می ماند.

بانو هاشمی می افزاید: حکومت افغانستان زمانی می توانست داعش را نابود کند که اعضای این گروه به مناطق ناهموار ولایات کنر و نورستان فرار نمی کرند؛ اما حالا از بین بردن آنها به در جریان یک هفته خیالی بیش نیست.

این عضو مجلس نمایندگان از رئیس جمهور می خواهد که به گفته هایش عمل کند و با اراده قاطع این سخنانش را عملی سازد.

گفتنی است که رییس جمهور غنی در سفری که چند روز قبل به ولایت ننگرهار داشت، گفته است که مردم افغانستان هیچ پیوندی با داعش ندارند و این گروه جایگاهی در افغانستان نخواهد داشت.

او به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داده تا این گروه را تا چند هفته دیگر ریشه کن سازند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن