برگزیده های سایتتیتر یک

عملیات “عمری” طالبان شکست خواهد خورد

لوی درستیز قوای مسلح کشور می گوید که عملیات نیروهای امنیتی افغانستان تحت نام‌ “شفق” در ۱۵ ولایت کشور جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ قدم شاه شهیم لوی درستیز قوای مسلح کشور امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که عملیات نیروهای امنیتی افغان تحت نام “شفق” در ۱۵ ولایت کشور جریان دارد و دست آوردهایی نیز به همراه داشته است.

وی افزود: “به تاریخ دوم حمل سال جاری برنامه عملیات شفق به منظور دفع حملات تروریستی دشمنان افغانستان با تشریک مساوی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور تدویر یافته بود و فعلا در پانزده ولایت کشور جریان دارد و تاکنون دست‌آورد‌های زیادی نیز در این زمینه داشته ایم”.

آقای شهیم ادامه داد: “در اطرف شهر کندز،‌ در ولسوالی چهاردره، بغلان،‌ پکتیکا، اطرف شهر غزنی و در ولسوالی های سنگین ولایت هلمند، ‌ولسوالی های مختلف ولایت کنر و سرکوب داعش در ولسوالی های ارچین و کوت ولایت ننگرهار، از دست‌آورد های اخیر در جریان عملیات شفق بوده است و ‌سلسله عملیات‌های نیروهای افغان ادامه دارد”.

شهیم تصریح کرد که پلان شفق برای یک سال به خاطر تامین امنیت کشور تدوین و تصویب گردیده است.

از سوی دیگر گروه طالبان روز گذشته با نشر اعلامیه ای از آغاز عملیات بهاری شان تحت نام “عمری” خبر داده اند.

در اعلامیه طالبان نگاشته شده است که با فرا رسیدن فصل بهار، بار دیگر وقت تجدید اراده جهادی و عملیات فرا رسیده است، رهبری امارت اسلامی افغانستان عملیات بهاری جدید را به نام اولین موسس و بانی امارت اسلامی (ملا محمدعمر) به نام “عملیات عمری” نام گذاری و اعلان می‌نماید.

در همین حال آقای شهیم به مردم اطمینان می دهد که عملیات “عمری” طالبان ناکام خواهد شد و هیچ ساحه‌ِی وسیع کشور به دست این گروه سقوط نخواهد کرد.

لوی درستیز قوای مسلح کشور گفت: ” تمام نیروهای دفاعی و امنیتی به خاطر تامین امنیت کشور آماده هر نوع فداکاری هستند و مردم هیچ نوع نگرانی به خاطر تهدیدات دشمنان افغانستان نداشته باشند. طوریکه در سال‌های گذشته نیروهای افغان از این سرزمین دفاع کردند،‌ در سال جاری نیز چنین خواهند کرد. افغانستان صاحب یک نظام با ثبات ملی خواهد بود و دشمنان مردم افغانستان شکست خواهند خورد”.

وی ادامه داد که راه اندازی عملیات “عمری” تنها پروپاگند و تبلیغات گروه طالبان است که می خواهند از این طریق اذهان مردم را مخشوش سازند.

همچنین لوی درستیز قوای مسلح کشور در مورد فعالیت‌ گروه تروریستی داعش در افغانستان،‌ چنین می گوید: ‌در حال حاضر عناصر داعش به غیر از ولایت ننگرهار، در دیگر نقاط افغانستان حضور ندارند.

وی افزود:‌”عناصر داعش زمانیکه در افغانستان در ولایت فراه و زابل ظهور کردند، از سوی مردم و نیروهای افغان سرکوب شدند. اگر گروه تروریستی داعش توانایی سربازگیری در دیگر نقاط افغانستان را داشته باشند، سربازگیری می ‌کنند”.

قدم شاه شهیم در مورد حملاتی راکتی پاکستان به خاک افغانستان نیز چنین گفت: “پاکستان هیچگاه یک همسایه خوب برای افغانستان نبوده است. این کشور باید از راکت پراکنی‌ ها دست بکشند،‌ وگرنه اینکار آنها باعث خشم افغان ها خواهد شد”.

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن