اجتماعیاخبار کوتاهافغانستان

غنی به غور رفت تا با مردم غم شریکی کند

 

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور به منظور غم شریکی و بازدید از وضعیت امنیتی در ولایت غور رفته
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ی نوشته است که آقای غنی قبل از ظهر امروز در رأس یک هیئت بلند پایۀ دولتی به فیروزکوه مرکز ولایت غور سفر کرد.
به گزارش رشد، در خبرنامه آمده است که رییس ‌جمهور غنی و بانوی اول کشور بعد از بازدید قطعه ویژۀ نظامی، با اهدای دسته ‌های گل و خوانش ترانۀ میهنی از سوی شماری از نوجوانان معارف مورد استقبال قرار گرفتند.
مسوولان امنیتی این ولایت برنامه گزارش های کاری خود را با رییس ‌جمهور در میان گذاشته و به آقای غنی اطمینان دادند که نیروهای امنیتی و دفاعی با تمام توان به ‌منظور تأمین امنیت و آرامش مردم غور تلاش‌ می کند تا مردم به آرامی زندگی کنند.
آقای غنی همچنان به مسوولان امنیتی غور دستور داده تا برای تأمین امنیت باشندگان این ولایت از تمام امکانات استفاده کرده و نگذارند تروریستان باعث اخلال نظم و آزار مردم شوند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که محمد اشرف غنی بعد از گفتگو با مقام های امنیتی غور با خانواده های قربانیان اخیر که از سوی داعش کشته شدند، دیدار کرده است.
گفته می شود این نشست که در فضای مملو از اندوه برگزار شده بود، رییس جمهور و بانوی اول کشور با یکایک بازماندگان قربانیان دیدن کرده اند.
رییس جمهور غنی در این دیدار گفته است که درد هر کودک و هر بیوه را به حیث درد تمام ملت افغانستان میداند. و تاکید کرده غم بازماندگان، غم تمام مردم و دولت افغانستان است.
جنگجویان داعش به تاریخ پنچم همین ماه (عقرب) در ولایت غور ۳۰ غیرنظامی را تیرباران کرده اند.
داعشیان همزمان که غیر نظامیان را به قتل رسانده اند ده ها راس گاو و گوسفندان باشندگان غور را با خود برده اند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که محمد اشرف غنی بعد از گفتگو با مقام های امنیتی غور با خانواده های قربانیان اخیر که از سوی داعش کشته شدند، دیدن کرده است.

محمد اشرف غنی رییس جمهور در حالی به غور سفر می کند که پیش از این شورشیان ده ها تن از مردم محل را اختطاف، شکنجه و در برخی موارد از غیر نظامیان قربانی نیز گرفته اند.
یکی از خانواده های قربانیان اخیر از غم شریکی رییس جمهوری کشور سپاس گزاری کرده و گفته است که از ۷ سال به این طرف شورشیان در صدد ترور مردم هستند.
در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که باشنده غور که با رییس جمهور صحبت می کرده گفته است که در آخرین مورد در این ولایت شورشیان ۵۶۱۳ راس گوسفند را با خود برده اند.
باشنده غور گفته است که شورشیان ۲۷ تن از باشندگان این ولایت را کشته اند، او می گوید که باشندگان منطقه کاسی تمام اموال و دارایی های خود را از دست داده اند که نیاز مند کمک هستند.
گفته می شود که اعضای شورای ولایت غور از رییس جمهور تقاضا کردند تا عاملان جنایت اخیر کشتار مردم هرچه عاجل به سزای اعمال شان برسند تا مردم در فضای کاملاً امن زندگی کنند.
رئیس جمهور کشور تأکید کرد که ما در قبال مردم افغانستان مسوول است. گفتنیست که برای هر خانوادۀ قربانی بابت حادثۀ اخیر در غور، مبلغ ۱۰۰ هزار افغانی کمک شد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن