افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

غنی قبل از این که مقامی را تعیین کند، استعفاء او را می‌گیرد

معاون اول مجلس نمایندگان می‌گوید که رییس جمهور قبل از اینکه مقامی را تعیین کند، برگه‌ استعفاء او را می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس گفت: «معلومات دقیق دارم که هفت کمیشنر پیش از این که تعیین شوند، رییس جمهور استعفاء شان را گرفته و به آن ها گفته که اگر در انتخابات از من طرفداری نکنید، استعفاء بی تاریخ تان را منظور می کنم».
وی افزود: مشکل بزرگی که در انتخابات آینده ایجاد می شود، این است که کمیشنران نمی‌توانند درست به کارهایشان رسیدگی کنند.
وی گفت: «بهتر است تا کمیشنران را دعوت کنیم و اگر گفتند استعفاء دادند که هیچ، اما اگر گفتند استعفاء ندادیم، تا وقتی که آن‌ها کمیشنر هستند، باید استعفاء شان از سوی رییس جمهور منظور نشود».
آقای همایون تصریح کرد: «در استیضاح قبلی وزاری سکتور امنیتی، برخی از وکلا حتی کوشش می‌کردند که برایشان صندوق گذاشته نشود و با چک چک آن‌ها را از تالار کشیدند. رییس جمهور عین شکل این کمیشنران از وزیر دفاع و داخله نیز استعفاءشان را گرفته و به آن ها گفته اگر روزی به کار من نیامدید استعفاء تان را منظور می کنم».
وی همچنین در واکنش به استیضاح وزرای سکتور امنیتی و ابقای شان، خطاب به نمایندگان گفت:‌ حیثیت شورای ملی را خودمان زیر پا کردیم و با موسیقی ارگ رقصیدیم، از رییس گرفته تا وکیل مامور ارگ شدیم.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نیز خطاب به همایون همایون گفت: «من متاثر از هیچ کسی نیستم. امیدوارم حرف‌تان را پس بگیرید. هیچ کس مزدور ارگ نیست».
قاضی نذیر احمد حنفی نیز در واکنش به گفته‌های آقای همایون چنین گفت: «معاون اول مجلس از جایگاه خود ایستاد شد، ‌کلمه ای که در آن شعور و ادب بود استفاده نکرد، همه ی ما را رقاصه خواند. ما در مقابل این عمل خلاف فکر و اندیشه هر مسلمان مخالفیم و می خواهیم که آبروی ما حفظ شود».

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن