افغانستانبرگزیده های سایت

غیبت بیش از حد در پارلمان افغانستان، سلب مسئولیت نماینده را در پی دارد

موضوع عدم حضور شماری از اعضای پارلمان افغانستان واکنش‌های دیگر نمایندگان این کشور را در پی داشت و بر اساس گفته رئیس این مجلس، بیش از ۲۰ جلسه غیبت سبب سلب مسئولیت عضو مورد نظر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رشد، صبح امروز نشست علنی نمایندگان مردم افغانستان در پارلمان این کشور با چالشهایی همراه بود که منجر به واکنش برخی اعضای این مجلس شد.

یکی از این چالشها عدم حضور شماری از نمایندگان در جلسه علنی امروز پارلمان افغانستان بود.

اعضای حاضر در جلسه صبح امروز پارلمان افغانستان ضمن اظهار نارضایتی از غیبت بیش از اندازه برخی نمایندگان اعلام کردند که عدم حضور این افراد منجر به بی‌نظمی در انجام امور جاری پارلمان و تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

آنها اعلام کردند: برخی از اعضای پارلمان افغانستان بدون هیچ دلیلی از حضور در این مجلس و رسیدگی به امور مردم و انجام وظایف‌هایشان امتناع می‌ورزند و این موضوع باید رسیدگی و با چنین افرادید طبق ضوابط و قوانین برخورد شود.

عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز در همین رابطه اعلام کرد: از این پس غیبت بیش از اندازه نمایندگان مردم در پارلمان این کشور پذیرفتنی نیست و باید افرادی که تاکنون چنین رفتاری را مرتکب شده‌اند هرچه سریع‌تر پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: غیبت بیش از ۲۰ جلسه بصورت پی در پی به معنی عدم تمایل برای انجام مسئولیت‌های محوله است و از نماینده‌ای که چنین رفتاری داشته باشد سلب مسئولیت می‌کند.

ابراهیمی از بخش اداری پارلمان افغانستان خواست تا هرچه سریع‌تر نمایندگانی که تاکنون چنین رفتاری داشته‌اند را شناسایی کنند و بر اساس قوانین با آنها برخورد صورت گیرد.

اعتراضات به عدم حضور شماری از نمایندگان مردم افغانستان در پارلمان این کشور در حالی انجام می‌شود که پیش از این نیز برخی مصوبات و تصمیمات این مجلس بخاطر غیبت نمایندگان و نرسیدن مجلس به حد نصاب برای رأی‌گیری لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن