اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

فراریان اردوی افغانستان بیشتر از قربانیان در میدان جنگ است

 

یکی از افرادی که به تازگی از صفوف اردوی افغانستان جدا شده و به طالبان پیوسته گفته است که اردوی افغانستان آنان را رها کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ شبکه خبری سی ان ان امریکاْ در گزارشی گفته است که فراریان اردوی ملی افغانستان بیشتر از قربانیان اردو در میدان های جنگ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از افرادی که به تازگی از صفوف اردوی افغانستان جدا شده و به طالبان پیوسته گفته است که اردوی افغانستان آنان را رها کرده است.

به گفته او طالبان با آنان مانند مهمان رفتار می کنند.

او گفته است: ۱۸ ماه آموزش‌های اردو را پشت سر گذراندم و قسم خوردم تا به این کشور خدمت کنم.

وی افزود: اما وضعیت تغییر کرده است. اردو ما را رها کرد، مجبور بودیم به سمت طالبانی بیاییم که با ما مانند مهمان رفتار می‌کرد.

او که اکنون در صفوف طالبان است گفته است زمانی تصمیم به ترک اردو گرفته که اجساد و زخمی های دیگر همرزمانش در پایگاه افتاده بوده و کسی آنان را به شفاخانه انتقال نمی داده است.

هلمند از جمله مناطقی است که سربازان اردو در شهر لشکرگاه مرکز این ولایت در فاصله سه کیلومتری می توانند پرچم طالبان را مشاهده کنند.

طالبان بارها بر این ولایت یورش برده و سربازان افغان مجبور شده اند که از برخی مناطق این ولایت عقب نشینی کنند.

با این حال یک مقام پولیس در هلمند که از ذکر نامش خودداری کرده گفته است که اردوی افغانستان تاکنون پیشرفت چندانی در جبهات جنگ نداشته و حداقل پنج منطقه به طور کامل در اختیار طالبان است.

این مقام پلیس گفته است: مناطق «موسی‌قلعه» و «نوزاد» نیز شامل مناطق تحت کنترل طالبان است و حمله ارتش برای بازپس‌گیری دوباره «خانشین» نیز سودی نداشته است.

مقامات در وزارت دفاع ملی تاکنون در باره این گزارش سی ان ان واکنشی نشان نداده اند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن