اجتماعیبرگزیده های سایت

من و فرزندانم قربانی کمپین انتخاباتی همسر سابقم شده ایم

جاوید آریا شوهر سابق خانم پریزا رحمانی یکی از فعالان حقوق زن می‌گوید که همسرش قصد دارد برای دورۀ جدید مجلس نماینده‌گان خود را نامزد کند؛ به همین دلیل و برای جلب شهرت و توجه، وی و فرزندانش را ابزار قرار داده است.

در پی نشر گزارش زنی که فرزندانش را از همسرش خرید از سایت سلام‌وطندار، آقای آریا به اظهارات پریزا رحمانی در این گزارش واکنش نشان داده و تمامی گفته‌های وی را دروغ محض و افترا می‌داند.

آقای آریا می‌گوید که هر نامزدی برای کمپین انتخاباتی‌اش باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی هزینه کند. خانم رحمانی نیز برای جذب دونرها و کسب شهرت کاذب، این مبلغ را به بهانۀ بهای خرید فرزندانش مطرح کرده است.

وی با اشاره به وضعیت بد زنده‌گی زنان در افغانستان می‌گوید که شرایط ناگوار زنان سبب شده تا هر کسی از این وضعیت استفادۀ سوء کرده و با مظلوم‌نمایی‌ و تظاهر به بی‌چاره‌گی، برای خود شهرتی برهم زند.

آقای آریا می‌گوید که هیچ کسی نمی‌تواند یک مادر را از حق مادری‌اش محروم کند و فرزندانش را به زور از وی بگیرد. خانم رحمانی خود تقاضای طلاق کرده بود و خودش نیز گفته بود که از مهریه‌اش می‌گذرد و در عوض، سرپرستی فرزندانش را ـ آن‌هم تحت شرایط پذیرفته شده میان دو طرف ـ برعهده می‌گیرد. آقای آریا می‌افزاید که چون همیشه بر این باور بوده که هیچ کسی بهتر از مادر نمی‌تواند از فرزندانش نگهداری کند، از حق حضانت سه فرزند خردسالش گذشته است.

بنابراین، مبلغی را که خانم رحمانی «بهای» فرزندانش تعیین کرده، همان مبلغ مهریۀ اوست.

آریا همچنین ادعای بانو رحمانی مبنی بر این که در کودکی و به اجبار نامزد شده را به شدت رد کرده و می‌گوید، آن‌ها زمانی که خانم پریزا ۲۳ سال داشته با هم ازدواج کرده اند و این ازدواج با تفاهم یکدیگر صورت گرفته است.

آقای آریا در پایان گفت‌وگویش با سلام‌وطندار اذعان می‌کند که او چندین سال خبرنگار بوده و در تمامی فعالیت‌های مدنی شرکت کرده است. هم‌چنان تا کنون ۱۸ مقاله در دفاع از حقوق زنان نوشته است. بنابراین، چنین شخصی چه‌گونه می‌تواند اعمال زشتی را که خانم پریزا افترا بسته، انجام دهد؟

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن