افغانستانمصاحبه

فرستادن نیرو به افغانستان ناکارا است/توقع بلند پروازانه داریم

کریستین لیندنر، نامزد ارشد حزب دموکرات‌های آزاد آلمان در انتخابات پارلمانی و رهبر این حزب می‌گوید فرستادن نیروهای آلمان به افغانستان ناکارا است.

کریستین لیندنر در گفت‌گویی با شبکۀ دویچه وله گفته‌است که فکر نمی‌کند بتوانند اعزام نیرو را به افغانستان در درازمدت ادامه دهند و اهدافی که پیشاپیش در افغانستان تعیین شده بودند، به نتیجه نرسیدند.

آقای لیندنر گفته‌است احتمالا این هدف که افغانستان به کشوری با دموکراسی غربی و مبتنی بر بازار تبدیل شود، هم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بلندپروازانه‌است.

این سیاست‌مدار ۳۸سالۀ آلمانی در رابطه به موقف دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا مبنی بر فرستادن نیرو به افغانستان گفته‌است که فکر نمی‌کنم این‌گونه اعزام نیرو به افغانستان، برای ارتش آلمان مناسب باشد.

این در حالی‌ست که قرار است ایالات متحدۀ امریکا به افغانستان نیروهای بیش‌تری بفرستد و به نظر می‌رسد برخی از کشورهای دیگر نیز اقدام مشابه را انجام خواهند داد.

در حال حاضر به اساس برخی از گزارش‌ها، دونالد ترامپ از کشور بریتانیا درخواست نموده تا با پیروی از واشنگتن، نیروهای بیش‌تری را به افغانستان بفرستند.

از سویی، در حالی که نیروهای خارجی دوسال پیش از افغانستان بیرون شدند، دونالد ترامپ جدیدا اعلام کرد که هیچ ضرب‌العجلی را مثل بارک اوباما برای خروج نیروهایش از افغانستان پیش‌کش نخواهد کرد و با توجه به نیاز و شرایط، حضور درازمدت خواهند داشت.

هرچند هنوز مشخص نیست جدا از امریکا، یک بار دیگر پای نظامی کشورهای دیگر عضو ناتو به شمول آلمان در کوتاه مدت به افغانستان کشانیده خواهد شد یا خیر.

اگرچه در حال حاضر شمار اندک این نیروها به هدف آموزش و مشوره‌دهی نیروهای افغانستان حضور دارند و ۹۸۰۰ نفر آن را سربازان امریکایی تشکیل می‌دهد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن