افغانستانبرگزیده های سایت

فرصت آوردن صلح از طریق جوانان در کشور فراهم شده است

مسوولین معینت وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می گویند که این معینت توانسته به کمک انستیوت صلح امریکا، مرکز صلح را برای جوانان کشور ایجاد کنند و این مرکز می تواند فرصت آوردن صلح را از طریق جوانان در کشور فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ سید کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز دوشنبه در کنفرانس “صلح و جوانان افغانستان” گفت: حالا فرصت آوردن صلح برای جوانان در کشور فراهم شده است.

معین جوانان کشور با بیان اینکه جوانان یک قوت قوی کشور است، گفت: قبلا در پروسه تامین صلح در کشور از نیروی جوان استفاده نمی شد؛ حالا این فرصت فراهم شده تا جوانان برای آوردن صلح درکشور تلاش کنند.

اوعلاوه کرد: مرکز صلح جوانان چند ماه قبل توسط معینت جوانان به کمک انستیوت صلح امریکا ایجاد شده و تا هنوز هزاران جوان در چندین ولایت کشور دراین  پروسه به شکل رضا کار فعالیت می کنند.

معین جوانان کشور می گوید تا هنوز این فرصت برای جوانان کشور وجود نداشت که در زمینه آوردن صلح تلاش کنند.

او از جوانان کشور خواست که به شکل رضا کارانه در این پروسه سهم گرفته و برای یک افغانستان عاری ازجنگ و خشونت وظیفه ایمانی خویش را ادا کنند.

معین جوانان باور دارد که ۴۰ سال جنگ درکشور صدمه بزرگ را به جوانان وارد کرد و ادامه جنگ خشونت هم بزرگترین صدمه را برای جوانان وارد می کنند.

او خطاب به جوانان کشور گفت: باید عملآ برای تامین صلح سراسری درکشور کار کنیم  تا دیگر قربانی جنگ و خشونت نباشیم.

در همین حال شاد محمود میاخیل رئیس انستیوت صلح امریکا در افغانستان گفت: آوردن صلح در کشور یک خواهش نیست بلکه یک ضرورت است که باید تامین شود.

آقای میاخیل از حکومت و نهاد های تعلیمی کشور می خواهد که موضوعات صلح را از کودکستان الی دانشگاه بگنجانند تا نسل آینده با آگاهی کامل وارد صحنه شده وبه جنگ و خشونت نقطه پایان بگذارد.

رئیس انستیوت صلح امریکا در افغانستان با بیان اینکه از بین بردن موانع تامین صلح وظیفه جوانان است گفت: جوانان باید از منابع مثل شبکه های اجتماعی که در دسترس دارند برای تامین صلح دایمی استفاده کنند.

با این حال انسیه دختر جوان که در این کنفرانس شرکت کرده دیدگاه دیگر دارد او به خبرگزاری رشد می گوید: در افغانستان از جوانان به عنوان ابزار استفاده می شود.

او افزود تیکه داران قومی نمی گذارد که جوانان کشور رشد کنند و برای آبادی این مملکت کار کنند.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن