افغانستانبرگزیده های سایتجهان

فرصت مذاکره با طالبان را از دست ندهید

مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: قصد حمله به افغانستان را نداریم اما به خوبی قادریم پاسخ نیروهای مرزی این کشور را بدهیم و از خود دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: برخی قدرت‌ها از افغانستان برای بر هم زدن امنیت منطقه سوءاستفاده می‌کنند.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی، وی افزود: دولت وحدت ملی افغانستان باید جایگاه خود را بشناسد و با پاکستان درگیر نشود.

جنجوعه تأکید کرد: پاکستان به دنبال مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در مرز مشترک است بنابراین وارد عمل نشدن علیه افغانستان به علت ضعف اسلام‌آباد نیست.

ناصر جنجوعه اظهار داشت: ارتش پاکستان برای دفاع از کشور اقدامات زیادی می‌تواند انجام دهد که برای طرف مقابل غیر قابل تحمل خواهد بود.

به نقل از دیلی پاکستان، وی افزود: طرف مقابل یعنی افغانستان نیز باید برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت همراهی کند زیرا پاکستان یکطرفه نمی‌تواند از عهده آن برآید.

ناصر جنجوعه تصریح کرد: سیاست حکمتیار امید پاکستان برای برقراری صلح پایدار در افغانستان است و تا زمانی که گروه‌های داخلی این کشور به روند صلح نپیوندند نمی‌توان به آینده چنین روندی امیدوار بود.

وی افزود: نباید فرصت طلایی مذاکره با طالبان را از دست داد زیرا نادیده گرفتن این گروه اوضاع افغانستان را پیچیده‌تر می‌کند.

ناصر جنجوعه ادامه داد: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ضعف امنیتی، سیاسی و اقتصادی این کشور را به دنبال دارد اما باید ملاحظات کشورهای همسایه نیز در نظر گرفته شود.

این در حالی است که افغانستان همواره پاکستان را حامی و تمویل کننده‌ی تروریسم در افغانستان عنوان کرده است. اخیرا رییس سازمان استخباراتی و هیات پارلمانی پاکستان در سفر به افغانستان با مقامات افغان دیدار کرده و در مورد مبارزه مشترک با هراس افگنی گفتگو کرده بودند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن