برگزیده های سایتتیتر یک

فرمانده فرقهء کندز یک آدم بی‌کفایت است و باید مجازات شود

رییس مجلس نمایندگان می گوید که فرمانده ارتش در فرقهء ولایت کندز یک آدم بی‌کفایت، بی‌درایت و غیرمسلکی است و باید برای او محکمه‌ی نظامی دایر گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالرئوف ابراهیمی در نشست امروز مجلس نمایندگان گفت: امنیت افغانستان واقعا نگران‌کننده است و در سطح رهبری جنگ یک سلسله مشکلات داریم.

وی افزود: «وکلا و مردم پیش‌بینی کرده بودند که ولسوالی قلعه‌زال ولایت کندز سقوط می کند. من شخصا ۲۴ ساعت قبل از سقوط ولسوالی قلعه‌زال با فرمانده فرقه ولایت کندز یا زون شمال شرق تماس گرفتم و او اطمینان داد که قابل نگرانی نیست. بعد از آن با سرپرست وزارت دفاع نیز تماس گرفتم و او هم اطمینان داد که قابل نگرانی نیست. اما بعد از ۲۴ ساعت ولسوالی قلعه‌زال سقوط کرد و هشت تن زنده به دست دشمن افتاد. تعمیر قوماندانی به آتش کشیده شد و چندین پوسته امنیتی در شاهراه کندز-خان‌آباد هنوز هم تحت محاصره است. اجساد شهدا نیز هنوز هم در میدان جنگ باقی مانده است».

آقای ابراهیمی ادامه داد: «افرادی که به حیث وزیر دفاع و فرمانده فرقه، از نظر دوکتورین نظامی ۲۴ ساعت قبل از سقوط توانایی تحلیل جنگ را ندارند جایگاه‌اش در کجاست؟!. یک فرمانده فرقه باید بیست کیلومتر در عقب جبهه باشد تا بتواند وضعیت نظامی حوزه‌اش را تحلیل کند».

رییس مجلس نمایندگان خاطرنشان کرد: از بُعد تعلیم نظامی، فرمانده فرقه ولایت کندز یک آدم بی‌کفایت، بی‌درایت و کاملا غیر مسلکی است و نه تنها که باید از وظیفه برکنار شود، بلکه محکمه نظامی نیز برای او دایر گردد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن