اجتماعیبرگزیده های سایت

فروش گرده یک کودک در پرورشگاه حقیقت ندارد

وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید که بر اساس معاینات داکتران، گرده کودک یتیمی که گفته می‌شد توسط رییس پرورشگاه «تهیه مسکن» فروخته شده، موجود و سالم است.

به گزارش خبرگزاری رشد، مسوولان در وزارت کار و امور اجتماعی روز چهارشنبه، ۳۰ اسد، با رد شایعات مبنی بر فروخته شدن گرده کودک یتیم توسط رییس پرورشگاه تهیه مسکن، می‌گویند که این کودک در گذشته به دلیل داشتن سنگ گرده عملیات شده است.

غلام‌حیدر جیلانی، معین اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی، به روزنامه ۸صبح گفت که یک گرده این کودک در گذشته به دلیل داشتن سنگ، در شفاخانه ایمرجنسی عملیات شده بود اما در حال حاضر پس از انجام تحقیقات در شفاخانه‌های ایمرجنسی و بلاسم، ثابت شده که هر دو گرده این کودک موجود است.

در روزهای اخیر، شایعاتی مبنی بر فروش گرده این کودک یتیم توسط احمد فیضانی کاکر، رییس پرورشگاه تهیه مسکن، در رسانه‌های اجتماعی نشر شد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. در تصاویری که از این کودک به نشر رسیده، او را همراه با یک لوحه‌ نشان می‌دهد که خواهان عدالت است.

به دنبال آن وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد که صحت این شایعات را تأیید نمی‌کند، اما هیأتی را برای بررسی آن گماشته است.

پیش از این، ‌وزارت امور داخله نیز گفته بود که ریاست عمومی جرایم جنایی این وزارت را برای تحقیق در مورد این موضوع موظف ساخته است.

شایعات فروش گرده این کودک در حالی مطرح می‌شود که شماری از آگهی‌های فروش گرده در مقابل دروازه شفاخانه جمهوریت نیز به چشم می‌خورد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن