برگزیده های سایتمصاحبه

فساد در ادارات دولتی افغانستان موج می زند

ریاست اجرائیه کشور گفته است که در روزهای آینده هیاتی از افغانستان به شمول رییس جمهور و رییس اجرایی در نشست وارسا شرکت می کند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت، نشست وارسا یا اجلاس آینده سران ناتو را برای افغانستان مهم عنوان کرد. آقای عبدالله همچنین ابراز امیدواری کرده است که کشورهای جامعه جهانی حمایت شان را از افغانستان ادامه خواهند داد.

وی گفته است که در این نشست، برنامه های حکومت افغانستان برای اصلاحات، مبارزه با فساد اداری که جز تعهدات اصلی رهبران حکومت به مردم و جامعه جهانی است به صورت برجسته مطرح خواهد شد.

در حالی که ادامه کمک های جامعه جهانی به افغانستان، به مبارزه با فساد اداری مشروط شده است، نمایندگان مردم در شورای ملی از افزایش این پدیده شوم در ادارات دولتی به شدت انتقاد می کنند.

در همین حال قاضی عبدالرحیم رهین عضو مجلس نمایندگان، از افزایش فساد در ادارات دولتی به شدت انتقاد کرده و کارکرد حکومت را در امر مبارزه با فساد، ضعیف عنوان می کند.

وی در گفتگو با خبرگزاری رشد می گوید که فساد در ادارات دولتی افغانستان موج می زند و تحت فشار قرار دادن حکومت از سوی حامیان بین المللی، هیچ تاثیر مثبتی روی پایین آمدن گراف این پدیده شوم نداشته است.

آقای رهین علاوه کرد: “ایجاد کمیته ها و کمیسیون ها به منظور مبارزه با فساد اداری، هیچ چیزی را تغییر نداده و هیچ دست آوردی نداشته است و طوری که دیده می شود، فساد به گونه گسترده ای در سطح بالای ادارات موجود است”.

این عضو مجلس نمایندگان افزود: “حکومت تا امروز، در راستای از بین بردن فساد اداری، تنها از شعار کار گرفته و هیچ دست آورد چشم گیری نداشته است”.

آقای رهین تاکید کرد که حکومت وحدت ملی باید برای ریشه کن کردن فساد، از چوکات شعار و حرف خارج شود و راه حل های معقولی برای مبارزه با این پدیده پیدا کند.

قابل یادآوری است که در نشست امروز مجلس، شمار دیگری از نمایندگان نیز از افزایش فساد در ادارات دولتی انتقاد نموده و حکومت را در از بین بردن این پدیده، به کم کاری متهم کردند.

این در حالی است که قرار است در نشست‌های سران و وزیران خارجه کشورهای کمک‌کننده در شهرهای وارسا و بروکسل، برای حمایت از نیروهای امنیتی و بخش بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان تعهدات جدیدی ارایه شود.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن