اخبار کوتاهافغانستاناقتصادیتیتر یک

فساد جز فرهنگ ادارات دولتی افغانستان شده است

 

 

 

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور به شدت از موجودیت فساد در ادارات دولتی انتقاد کرده و گفته است که فساد در کشور به یک فرهنگ تبدیل شده است.
به گزارش رشد، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که آقای غنی با وکلای نواحی مختلف شهر کابل و نماینده گان ولایت کابل در شورای ملی و شورای ولایتی دیدار کرد.
در این دیدار وکلای نواحی مختلف شهر کابل و نماینده گان ولایت کابل در شورای ملی و شورای ولایتی مشکلات شهر کابل را با آقای غنی مطرح کرده اند.
آقای غنی پس از شنیدن خواست ها و پیشنهادات آنان گفته است: ” امروز سلسله نشست های خویش را با اقشار مختلف مردم ولایت کابل آغاز کردیم و در مدت چند روز خواست ها و مشکلات آنانرا خواهیم شنید و بعداً با طرح های اساسی راه های مناسب را جستجو خواهیم کرد”.
وی با انتقاد از کارکردهای شهرداری کابل و سایر ارگان های در شهر کابل گفته است: ” فساد، ظلم و بی عدالتی در شهر کابل به یک فرهنگ مبدل شده است”.
آقای غنی به وکلای نواحی مختلف ولایت کابل و نماینده گان آن ولایت در شورای ملی و شورای ولایتی اطمینان داد که وی بخاطر شنیدن مشکلات آنان و پیدا کردن راه حل ها، آماده گی دارد.
وی در مورد مشکل تراکم کثافات در بعضی نقاط شهر کابل بیان داشته که ۹۰ هزار تن کثافت دربگرامی تجمع کرده است و قوه کار ایجاد شده تا در زمینه انتقال آن بزودی اقدام شود.
وی اظهار داشت: ” ما برای حل دایمی مشکل کثافات و زباله ها در شهر کابل اقدام می کنیم و با چند کمپنی خصوصی در زمینه حل این مشکل کار جریان دارد”.
او افزود: ” مردم کابل به مشکل کمبود آب آشامیدنی صحی نیز مواجه می باشند زیرا آب آشامیدنی صرف برای یک میلیون تن از شهریان کابل در نظر گرفته شده بود و ما در نظر داریم تا این مشکل را به شکل اساسی حل نماییم”.

آقای غنی خاطر نشان ساخت که ساختار کنونی شهرداری کابل جوابگوی نیازمندی های این شهر نیست و ما باید وضعیت شهرداری کابل به صورت اساسی تغییر کند.
وی از وکلا نواحی و نماینده گان مردم کابل در شورای ملی و شورای ولایتی خواست تا طرح های مشخص شانرا برای حل مشکل شاروالی کابل ارایه نمایند.
رییس جمهور با اشاره بر اینکه شهرداری کابل و بعضی از ادارات دیگر ظرفیت مصرف معقول پول را ندارند، گفته است: ” پول در ۱۴ سال گذشته ضایع گردید و من نمی خواهم دیگر پول های این ملت ضایع گردد”.
وی از بازسازی قصر دارالامان و انتقال اولین گروپ وزارت خانه ها به ساحه دارالامان شهر کابل یادآوری کرده بیان داشته که دولت همچنان پلان اساسی بخاطر بازسازی شهر کهنه کابل بر اساس احیای معماری قدیم آن روی دست دارد.
محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که طرح اساسی حکومت این است تا تمام نقاط شهر کابل را به ساحات پلانی مبدل سازد و در حصه جلوگیری از غصب زمین دولت جدی می باشد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن