افغانستانبرگزیده های سایت

فساد در رده های پائین حکومت وجود دارد

رئیس جمهور غنی که در سومین نشست ملی شهری در ارگ ریاست جمهوری صحبت می کرد از موجود فساد را در رده های پائین حکومت تاید کرده می گوید: فساد در رده های بلند حکومت وجود ندارد.

به گزارش خبر گزاری رشد سومین نشست ملی شهری امروز دوشنبه از سوی وزارت  شهر سازی وئ مسکن در ارگ ریاست جمهوری با حضور رئیس جمهور دایر شد.

رئیس جمهور کشور با بیان اینکه هر کار سه مرحله دارد گفت: تحلیل، ساختن  پالیسی وتطبیق برنامه ها می تواند از امکانات به صورت اساسی استفاده کرد.

وی تاکید کرد که برای به تحرک در آوردن شهرها٬ افغانستان نیاز به پول کشورهای خارجی ندارد بلکه نیازمند کارهای هماهنگ میان ادارات سکتوری و مسوول است.

رییس جمهور از مسوولان ادارات سکتورشهری خواست که ۵مشکل عمده‌ای فرا راه سکتورشهری وجود دارد آن را در اسرع وقت شناسایی کنند تا در کوتاه مدت و وسط مدت حل شود.

وی با تاکید براین که ادارات فعلی ظرفیت مصرف پول را ندارند گفت: پول را مصرف کردن آسان است؛ اما پول را شفاف مصرف کردن ظرفیت می خواهد.

آقای غنی می گوید که در شورای عالی اقتصاد و کمیسیون تدارکات فساد وجود ندارد و در وزارت خانه ها فساد موجود است.

وی از وزرا و مسوولان ادارات خواست جلو مفسدین را بگیرند و اگرتوانایی این کار را ندارند مفسدین را معرفی کنند تا جلو آنها گرفته شود.

رئیس جمهوردراین زمینه گفت:” در شورای عالی اقتصاد وکمیسیون تدارکات فساد وجود ندارد فساد در رده های پاپین و وزارت خانه ها موجود است٬ جلو مفسدین را بگیرید درغیر آن مفسدین را فاش سازید تاجلو آنها را بگیریم”.

وی از افراد و اشخاص سرمایه دار وهمچنان از ادارات و دفاتر خارجی ها در کابل خواست که مالیات و صفایی شان را طبق اسناد شرعی بپردازند.

آقای غنی خطاب به خارجی ها کرده گفت:” از همکاران خارجی ما میخواهیم که لطفآ دراین فساد شریک نشوید”.

وی از شهرداری کابل نیز خواست که در مقابل جمع آوری مالیات و صفایی شهر برای مردم خدمات عرضه نماید.

رییس جمهور در بخش دیگر از سخنانش گفت:” بدون حاکمیت قانون و دستگاه قضایی بی طرف و مسلکی ملکیت مردم را مصون نگهداشته نمی تواینم ٬‌ملکیت مردم مصون نیست و اما وعده میدهیم که ملکیت فقیرترین شخص این جامعه را مصون می سازیم ومردم مالک جایداد های قانونی خواهند شد”.

او گفت که در حال حاضر بیش از ۱۷هزار آپارتمان در شهر کابل زیر کار است ودولت تلاش میکند که شهرک ها و ساختمان های قابل سکونت برای مردم ایجاد کند.

وی همچنان وضعیت فعلی کابل را تاسف‌بار خواند و گفت که شهر کابل باید به حیث پایتخت افغانستان یک شهر آبرومند و پرتحرک باشد.

آقای غنی گفت که بررسی اساسی روی آب رسانی و انتقال کثافت شهر کابل روی دست گرفته شده است.

او افزود:” چهار اقدام اساسی برای بهبود وضعیت شهری کابل روی دست گرفته شده است که قرار است ۹۰درصد از ادارات به ساحه دارالامان انتقال پیداکند٬‌ پلان های اساسی کابل روی دست گرفته شده است که تا دریا و مکان های تاریخی دوباره بازسازی شود و روی مسکن مصون و مسکن قابل استطاعت نیز کار می شود”.

آقای غنی گفت که سکتور خصوصی در بخش ساختمان سازی دیزان و ظرفیت ساختمان ها را در مقابل حوادث طبیعی در نظر نمی گیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن