اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

فصل تازه‌ی عملیات برای پاکسازی دند غوری آغاز شد

 

 

مسوولان وزارت دفاع ملی اعلام کرده اند که عملیات تصفیه‌سازی ولسوالی دندغوری ولایت بغلان از سر گرفته شده است.

به گزارش رشد، مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش که به تازه‌گی رهبری این عملیات را به عهده گرفته می‌گوید که عملیات از هفت روز پیش آغاز شده بود؛ اما به دلیل خرابی هوا، پیشرفت نظامیان افغانستان کُند بود.

او تاکید کرده که عملیات تازه با شدت و با پشتیبانی نیروهای هوایی آغاز شده و تا اکنون دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

آقای مراد به تلویزیون۱ گفت که گروه طالبان با سو استفاده از تفاهم‌نامه‌یی که پیشتر میان حکومت و طالبان امضا شده بود قصد داشتند این ساحه را به مرکز فرماندهی خود در شمال مبدل کنند.

نظامیان کشور هفت روز پیش حملات سنگین خود را برای پاکسازی دند غوری آغاز کردند؛ اما این عملیات به دلیل آنچه خرابی هوا گفته شده، به کندی رو به رو شد.

آقای مراد می‌گوید که طالبان در دندغوری از آمادگی قبلی برخوردار بوده و با پشتیانی خارجی‌ها در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند.

پیشتر سر و صداهایی بلند شد که حکومت در یک تفاهم نامه، دند غوری را به طالبان واگذار کرده؛ حال این مقام ارشد نظامی تایید میکند که طالبان از این تفاهم نامه سو استفاده کرده و می‌خواستند این منطقه را به پایگاه دایمی شان در شمال کشور مبدل کنند.

یک هفته پیش، طالبان یک پایه‌ی انتقال برق وارداتی از ازبیکستان را در دند شهاب‌الدین هدف قرار دادند که در نتیجه‌ی آن کابل به تاریکی فرو رفت.

معاون ستادارتش نیز تاکید می‌ورزد که عملیات ها در ولسوالی تشکان بدخشان ادامه دارد و نظامیان کشور توانسته اند تمام روستاهای این ولسوالی را از وجود طالبان پا

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن