اجتماعیاخبار کوتاهبازسازیتیتر یک

قانون اساسی نماد وحدت ملی است / جاده دهمزنگ دارالامان بنام قانون اساسی مسمی شد

 

 

نماد قانون اساسی افغانستان در جاده دارالامان شهر کابل،‌ امروز رونمایی و افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ انجینر محمد اسلم اکرمی، سرپرست شهرداری کابل امروز در جریان رونمایی و افتتاح نماد قانون اساسی در جاده دارالامان گفت: قانون اساسی نماد وحدت ملی است و شهرداری کابل با ساخت نماد قانون اساسی در ابتدای جاده ای که به ساختمان پارلمان کشور منتهی می شود، نشان می دهد که افغانستان سالی سرشار از حاکمیت قانون و صلح را در پیش رو خواهد داشت.

وی افزود که زیباسازی پایتخت و افزایش فضای سبز یکی از برنامه های اصلی شهرداری کابل است که توسط ریاست کلتوری شهرداری اجرا می شود.

آقای اکرمی تصریح کرد که پروژه های زیباسازی کابل از ابتدای سال نو جاری آغاز شد و این روند با کار روی دیگر چهار راهی های کابل  ادامه خواهد یافت.

سرپرست شهرداری کابل خاطر نشان ساخت که زین پس شهروندان کابل می توانند حین قدم زدن، از فضای زیبای شهر لذت ببرند.

وی همچنین در مورد تابلوهایی که به شکل غیر معیاری در سطح شهر کابل نصب است، چنین گفت: “قرار است طی جلسه ای که با وزارت اطلاعات و فرهنگ داریم چگونگی نصب و جابجایی لوحه ها در سطح پایتخت را بررسی کنیم. بسیاری از تابلوهایی که  ارزش ملی و تاریخی ندارند به صورت غیر معیاری در سطح شهر نصب شده و زیبایی پایتخت را زیر سوال برده اند که باید در دو ماه آینده جمع شوند”.

همچنین ابراهیم قاسمیار، عضو شورای عالی صلح نیز گفت که ساخت نماد قانون اساسی در ابتدای سرکی که به ساختمان شورای ملی کشور منتهی می شود، نشان از تجدید میثاق بین مردم و دولت می باشد.

وی ادامه داد که قانون اساسی افغانستان، یک قرار داد اجتماعی میان مردم و نظام سیاسی موجود می باشد، قانون اساسی شیرازه‌ی نظام و حقوق اساسی مردم و حدود صلاحیت های دولت و دیگر ارگان های دولتی را تنظیم می کند.

آقای قاسمیار افزود که حاکمیت قانون در راس خواسته های قانون  اساسی کشور قرار دارد، حاکمیت قانون آزادی را تضمین می کند و یکی از اصول نظام مردم سالاری به شمار می رود.

این عضو شورای عالی صلح گفت که قانون اساسی نشان می دهد که مردم جوهره اصلی حکومت هستند و با آراء خود نظام حاکم را انتخاب می کنند.

وی تاکید کرد با ساخت کتاب قانون اساسی و گلدسته و آبنما می توان به سالی سرشار از صلح و آزادی امیدوار بود.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن