اخبار کوتاهاقتصادیبازسازی

قرارداد شش پروژه به ارزش یک میلیارد افغانی تایید گردید

 

 

 

 

کمیسیون تدارکات ملی کشور قرارداد شش پروژه زیربنایی را به ارزش یک میلیارد افغانی مورد تایید قرار داد.
به گزارش رشد؛ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اعلام کرده که تدارکات ملی در نشستی که به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور برگزار شده بود قراردادهای برخی از پروژه های زیربنایی را به بررسی گرفت.
در این جلسه مراحل تدارکاتی قرارداد شش پروژۀ زیربنایی به ارزش یک میلیارد افغانی مورد تصویب قرار گرفته است.
در جلسه پیشرفت کار پروژه نصب و فعال سازی توربین دوم بند برق آبی کجکی مورد بحث قرار گرفته و نظر به پیشنهاد شرکت برشنا میعاد قرارداد این پروژه برای مدت پنج ماه تمدید گردید.
کمیسیون تدارکات ملی شرکت برشنا اکیداً هدایت داده تا کار باقیمانده این پروژه در زمان معین به پایه اکمال برسد.
سپس وزارت انرژی و آب پروژه دیزاین تفصیلی بند برق و آب، بخش‌آباد فراه رود را ارایه نمود و عقد قرارداد این پروژه مورد تصویب قرار گرفته است.
متعاقبا پروژه های اعمار جاده تنگی تره خیل تا جاده عمومی قصبه ولایت کابل و جاده دره سنگلاخ جلریز ولایت میدان وردک از سوی جلسه منظور گردیده است.
آقای غنی به وزارت فواید عامه هدایت داده که کار ساختمان این پروژه ها باید بدون هیچ گونه تعلل در زمان تعیین شده آن تکمیل گردیده و همچنین این وزارت از تطبیق این پروژه ها نظارت دوامدار بعمل آورد.
کمیسیون تدارکات ملی روند طی مراحل تدارکاتی دو بخش پروژه جاده قیصار – لامان ولایت بادغیس را به بحث گرفت و آغاز پروسه طی مراحل تدارکات این پروژه را نیز منظور نمود.
آقای غنی در زمینه اظهار داشت که کار این پروژه نظر به مشکلات حقوقی در قرارداد قبلی متوقف گردیده بود؛ اما اکنون مشکلات آن مرفوع شده و این خبر خوش برای مردم بادغیس می باشد.
در جلسه همچنین در مورد پروژه ساختمان ۶۰ کیلومتر جاده چغچران – گردندیوال بحث صورت گرفته و پیشنهاد وزارت فواید عامه در زمینه قرارداد این پروژه مشروط بر ارزیابی و واجد شرایط بودن آفر مالی داوطلب، مورد تصویب قرار گرفت.
گفتنی است که کمیسیون تدارکات ملی تاکنون طی ۴۷ جلسه هفته وار و ۳ جلسه فوق العاده، بیشتر از ۱۲۰۰ قرارداد را مورد بررسی قرار داده که در نتیجه حدود ۱۰۵۰ قرارداد به ارزش مجموعی حدود ۱۴۱ میلیارد افغانی تایید گردیده است. بالغ بر ۱۴ میلیارد افغانی در برخی قراردادها نیز صرفه جویی شده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن