اخبار کوتاهاقتصادیبازسازی

قرارداد ۱۲ مرکز پروسس و بسته بندی محصولات زراعتی را به امضا رسید

 

مسئولین وزارت زراعت و مالداری کشور امروز قرارداد ۱۲ مرکز پروسس و بسته بندی محصولات زراعتی را با یک شرکت خصوصی داخلی به نام (اگرو اندس) به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ اسد الله ضمیر وزیر زراعت و مالداری امروز هنگام عقد این قرارداد ها گفت: این مراکز در ولایات کابل، ننگرهار، پکتیا و بلخ موقعیت دارند که با معیارهای پذیرفته شده جهانی اعمار شده است.

وی افزود: این قراداد ها ۲٫۶ میلیون دالر هزینه داشته که از سوی وزارت زراعت پرداخته شده و مسئولیت پروسس و بسته بندی به دوش شرکت اگرو اندس می باشد.

وزیر زراعت علاوه کرد: هر مرکز ظرفیت ۷ تن میوه را دارد که در یک روز پروسس و بسته بندی کنند.

ضمیر گفت: جمع آوری محصولات زراعتی، شستشو، درجه بندی، خشک نمودن، بسته بندی و بازار یابی برای محصولات در مارکیت های داخلی و خارجی از مکلفیت های شرکت قرارداد کننده است.

اسدالله ضمیر گفت: حق اولویت از دهقانان می باشد که در اطراف مراکز یاد شده زندگی می کنند تا محصولات شان پروسس و بسته بندی گردد.

به گفته اسد الله ضمیر، وزارت زراعت  ۱۹ مرکز دیگر پروسس  محصولات زراعتی را در هفت زون کشور که شامل ولایات کابل، بلخ، کندهار، هرات، ننگرهار، کندز و پکتیا می باشد، ایجاد کرده و ۷ مرکز دیگر را به کوپراتیف های باغداری در ولایات کندهار، هرات، و بلخ سپرده است.

ضمیر درباره نقش سکتور خصوصی گفت: سرمایه گذاری سکتور خصوصی در بخش زراعت کشور می توانند به افغانستان مولد، خود کفا و صادرتی کمک کنند.

وزیر زارعت برای سکتور خصوصی اطمینان می دهد که این وزارعت مصمم است تا امکانات بهتر و بیشتر را برای اشتراک سکتور خصوصی در کنار تولید، تجارت و فرآورده های زراعتی فراهم سازد.

درهمین حال پرویز علی رئیس شرکت خصوصی اگرو اندس گفت: پروسس و بسته بندی محصولات زراعتی دهقانان کشور را انگیزه می دهد تا فرآورده شان را بیشتر تقویت کنند.

وی اطمینان داد که در قسمت پروسس، بسته بندی، و بازاریابی  محصولات زراعتی کشور صادقانه و با ایمان کار خواهد کرد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن