اخبار کوتاهبازسازی

قطر و کابل، دو تفاهم نامه ساختمانی ۱۴۰ میلیون دالری امضا کردند

 

 

 

 

وزارت امور شهرسازی کشور دوتفاهمنامه را به ارزش ۱۴۰ میلیون دالر ابا شهزاده ‌‍ شیخ علی بن عبدالله در بخش ساختمانی به امضا رسانید.
به گزارش رشد؛ این تفاهمنامه ها امروز میان حکومت افغانستان و رییس نهاد خیریه “غرافۀ” قطر به امضا رسید.
سیدسعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی گفت: این تفاهمنامه‌ها در دو بخش کمک بلاعوض و مشارکت در سرمایه‌گذاری مد نظر گرفته شده ‌است.
بر بنیاد تفاهمنامۀ نخست؛ نهاد خیریه غرافۀ قطر ۴۰ میلیون دالر را به منظور کمک بلاعوض را به هدف ساخت سرپناه به ورثۀ شهدای کشور پرداخت خواهد کرد.
همچنین به گفته وزیر شهرسازی؛ در تفاهمنامۀ دوم شیخ علی ۱۰۰ میلیون دالر را به گونه مشارکتی در پروژه‌های مختلف ساختمانی به شمول ساخت و ساز مسکن، بازارهای تجارتی، هوتل‌ ها و دیگر پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
آقای نادری افزود: به منظور کاهش مشکل بی‌ سرپناهی شهروندان افغانستان، جلب کمک و استفاده از فرصت‌ها به هدف بلندبردن جایگاه اقتصادی و تشویق سرمایه ‌گذاری مستقیم خارجی، مبارزه با میزان بلند قیمت خانه‌ها، محل‌های مسکونی تجارتی و کاهش قیمت مسکن، این وزارت تلاش می کند.
به گفته وی؛ ایجاد فضای رقابت سالم در راستای ساخت و ساز مجتمع‌های مسکونی، ترویج فرهنگ اعمار ساختمان‌های عصری و با کیفیت مطابق معیارهای جهانی و جلوگیری از ساخت و ساز ساختمان‌های خودسر غیرپلانی و تقویت روند اعتمادسازی میان مردم و دولت در زمینه خدمات مسکن معیاری از اهداف اساسی این تفاهم‌نامه‌ها می‌باشد.
نهادخیریه غرافه پیش از این در بخش‌های ساخت مسجدها و مدرسه‌ ها و همچنین ساختمان‌های خیریه در ولایت‌های غربی افغانستان همکاری کرده ‌است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن