برگزیده های سایتجهان

قطع رابطه روسیه با آمریکا در ارتباط افغانستان

نیویورک تایمز نوشت: احتمال دارد روسیه روابط خود را با آمریکا در خصوص افغانستان قطع کند.

به گزارش خبرگزاری رشد به نقل از نیویورک تایمز ، به نظر می‌رسد که روسیه همکاری خود با دولت وحدت ملی افغانستان را که از پشتیبانی واشنگتن برخوردار است قطع کند.

نیویورک‌تایمز نوشت: روسیه نمی‌تواند در بیرون رفتن نیروهای ناتو از افغانستان و گفت‌وگوهای صلح با طالبان هیچگونه همکاری کند.

«ضمیر کابلوف» نماینده‌ ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان خاطرنشان کرد: صادقانه می‌گویم ما نمی‌خواهیم در موضوعاتی که واشنگتن آغاز کرده همکاری کنیم و وقتمان را تلف کنیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها همیشه بر منافع خودشان تأکید می‌‌کنند و منافع دیگران را نادیده می‌گیرند.

این در حالی است که یک مقام افغان در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز اظهار داشت: کابل در برقراری روابط دوجانبه با مسکو دچار چالش شده است زیرا احساس می‌کند که تمایل مسکو برای همکاری با افغانستان کاهش یافته است.

نیویورک‌تایمز نوشت: روسیه بزرگترین پایگاه نظامی خود در بیرون از کشور را در تاجیکستان و هم‌مرز افغانستان گسترش داده و با سربازان تاجیک رزمایش های منظمی برگزار کرده است.

کرملین برای آموزش و تجهیز ارتش تاجیکستان ۱٫۲ میلیارد دلار هزینه کرده و در آسیای مرکزی در شمال افغانستان، سد تازه‌ای ساخته است.

کابولف به تازگی گفته که روسیه راه‌های تازه‌ای برای پیوند با طالبان باز کرده تا درباره تروریست‌های شمال افغانستان که در ارتباط با تروریست‌های داعش هستند اطلاعاتی را رد و بدل کند.

این گزارش می‌افزاید: دولتمردان افغانستان نگران هستند درهم شکستن همدلی میان قدرت‌های جهانی که در افغانستان دلبستگی‌هایی دارند و برقراری ارتباط با طالبان، پایه‌های دولت کابل را سست کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن