برگزیده های سایت

قومندان طالبان خواست با من کار ناروا کند

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت چهارتن از مسؤولان زندان طالبان در ولایت هلمند و رهایی شماری از شهروندان خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ امنیت ملی می‌گوید نیروهای امنیت ملی این افراد طالبان را در یک عملیات ویژه در ساحۀ دشت شور ولسوالی گرشک بازداشت کرده‌اند.

به گفتۀ امنیت ملی این افراد مربوط به ملا مظلوم‌یار یکی از فرمان‌دهان طالبان بودند و مسؤولیت نگه‌بانی زندان طالبان در هلمند به دوش‌شان بود.

نظر محمد، عبدالرحمان پاچاخان و نقیب‌الله هم‌زمان با مقداری سلاح توسط نیروهای امنیت ملی گرفتار گردیده‌اند.

امنیت ملی می‌گوید با بازداشت این افراد ۱۴ تن از شهروندان به شمول کودکان و نوجوانان از زندان طالبان آزاد گردیده‌اند.

در خبرنامه‌یی که از سوی امنیت ملی به نشر رسیده گفته شده نوجوانان آزادشده گفته‌اند که ملا مظلوم‌یار از آنان خواسته‌های جنسی نیز داشته‌است.

هم‌چنان در ویدیویی که از جریان اعتراف دو نوجوان گرفته شده، آنان می‌گویند فرمان‌دۀ طالبان ازشان خواسته تا تن به خواست جنسی‌اش بدهند.

یکی از این کودکان در ویدیو می‌گوید حدود یک ماه در پیش طالبان بودم و پس از آن‌که به بهانۀ تحقیق به یک اطاق جداگانه بردندم، مولوی مظلوم گفت با من کار ناروا انجام بده، چون این کار را با دیگران هم کرده‌ام.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از جمله ولایت‌هایی‌ست که طالبان زندان‌های زیادی در آن ساخته‌اند.

سال گذشته نیروهای امنیتی در چند مرحله ده‌ها تن را از زندان‌های طالبان در هلمند آزاد ساختند و در سال جاری نیز نیروهای ارتش شمار زیادی از شهروندان را از زندان طالبان در آن ولایت آزاد کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن