اجتماعیاقتصادیبرگزیده های سایت

قیمت انترنت ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امروز سه‌شنبه طی نشست خبری در کابل از کاهش ۲۰ درصدی قیمت انترنت از طریق شرکت‌های افغان تلی‌کام و سلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ سید علی شاه سادات سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: شرکت افغان تیلی یک از بزرگترین تهیه کنندگان باندوید انترنت از طریق فایبر نوری در افغانستان می‌باشد.

سادات افزود: وزارت مخابرات با شرکت افغان تیلی کام تلاش کردند تا برای بهبود خدمات انترنتی در کشور قیمت باندوید را کاهش دهند.

سرپرست وزارت مخابرات گفت: از تاریخ ۲۰ دلو(فردا) قیمت انترنت در شرکت‌های افغان تلی‌کام و سلام کاهش یافته و از طریق این دو شرکت نیز ۵ درصد کاهش در قیمت انترنت بقیه شرکت‌های دیگر مخابراتی خواهد آمد.

سادات علاوه کرد: اداره اترا وزارت مخابرات نظارت کامل خواهد کرد تا شرکت های خصوصی با این تخفیف خدمات، انترنت با کیفیت را برای شهروندان ارایه کنند.

سادات با بیان اینکه ما در قسمت مصئونیت انترنت در افغانستان تلاش می‌کنیم، گفت: افغانستان دیجیتلی آروزی همه افغان‌ها است.

اکثر استفاده کنندگان انترنت در افغانستان از پائین بودن کیفیت انترنت شکایت کرده و می‌گویند: به هر اندازه که قیمت انترنت پائین آمد به همان اندازه سرعت انترنت نیز کاهش پیدا نمود.

عبدالصمد باشنده کابل است و می‌گوید که چهارسال است که از انترنت استفاده می‌کند؛ اما سال به سال کیفیت انترنت پائین آمده است.

محمد نجیب عزیزی رئیس اداراه اترا وزارت مخابرات می‌گوید: با کاهش ۲۰ درصدی قیمت انترنت نظارت ما بالای شرکت های ارایه دهنده انترنت جدی می شود تا خدمات بهتر انترنت برای شهروندان ارایه گردد.

به اساس گفته های مقامات وزارت مخابرات در حال حاضر در افغانستان چهار میلیون نفر از انترنت استفاده می‌کنند.

محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن