افغانستانبرگزیده های سایتتحلیل

لاف کرزی ازحاکمیت ملی، یک حرف پا در هوا است

تعداد بمب ها از روزی که کرزی توسط آمریکایی ها به افغانستان آمد شلیک شده است، به مراتب وحشتناک تر و ویرانگرتر از اتفاق ننگرهار است.

آصف آشنا، آگاه مسایل سیاسی در برنامه “محور” در خصوص اظهارات رییس جمهور پیشین مبنی بر خاین خواندن کسانیکه از حمله بر ننگرهار حمایت کرده اند گفت: این نتیجه میراثی است که جناب کرزی پس از دو دوره ریاست جمهوری برجای گذاشته است و وی در گماشتن آقای غنی، در مهندسی کودتای تقلب در انتخابات ۹۳ و سرانجام سامانه نامشروع بنام حکومت وحدت نقش محوری داشته است و این حالت میراث فرصت هایی است که آقای غنی سکاندار این فرصت ها بوده است.

آشنا اضافه کرد: وقتی کرزی آنان را نادان خطاب می کند و نکوهش می کند، بحث این است، چیزی را که خود کاشته درو می کند. اراده مردم یک چیز بود و خواست سیاسی آقای کرزی چیز دیگری بود و امروز ایشان می گویند که اینها در راستای آرزومندی های من عمل نمی کنند.

این آگاه سیاسی، چیزی به نام داعش را در ننگرهار قبول ندارد و اظهار می دارد: این حمله در وضعیتی قرار گرفته که مجموعه ای از تروریست ها در اچین ننگرهار جابجا شده بودند. آنچه به عنوان گروه های تروریستی مانده است بخشی از آنها میراث خود همین آقای کرزی است. همانطور که سامانه حکومت وحدت ملی از وی بجا مانده است.

وی افزود: جریان های تروریستی میراث رییس جمهور پیشین است. فراموش نکنیم تعداد بمب ها از روزی که وی توسط آمریکایی ها به افغانستان آمد، به مراتب وحشتناک تر و ویرانگرتر از اتفاق ننگرهار است. خوب است که وی منصفانه و مبتنی بر واقعیت و منطق حرف بزند. در یک سرزمینی که هر از گاهی جان کری ها دست کرزی و غنی ها را بلند می کنند و خلاف اراده سیاسی مردم بر کرسی می نشانند و حکومتی خلاف اراده سیاسی مردم شکل می دهند، لاف زدن از حاکمیت ملی یک بحث پا در هوا است!

آشنا بیان کرد: اگر قرار باشد بحث انسان دوستی، منافع ملی و محاسبات کلان مطرح باشد، آقای کرزی اول محاسبه کند مجموعه بمب هاییی که در زمان خودش استفاده شده است واکنشش کجا بوده است؟ در ماجرای شیندند بیش از ۱۳۰ نفر کشته شدند و در ارزگان یک مجلس عروسی به خون کشیده شد.

این آگاه سیاسی، در خصوص اینکه آقای کرزی جایگاه خود را در افکار عمومی محک می زند افزود: اگر قرار باشد جایگاه وی را در افکار عمومی محک بزنیم باید بگویم که وی نه جایگاه سیاسی و نه پایگاه سیاسی دارد و لاف می زند. اگر قرار باشد که وی یک چتر حمایتی برای طالب یا همان نیروهای آزادی بخش تعریف کند، وی متوجه باشد، عزتی را که در دوره ریاست جمهوری اش داشت را بر باد می دهد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن