اقتصادیبرگزیده های سایتتیتر یک

لغزش کوه در معدن بدخشان/ چهار کارگر جان باخت

به گزارش خبرگزاری رشد، ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس این ولایت امروز دوشنبه (4 حوت) گفت که این رویداد روز گذشته در ولسوالی راغستان این ولایت صورت گرفته است.

مقامات در ولایت بدخشان می گویند که در نتیجه لغزش کوه در یک معدن طلا در این ولایت، چهار نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس این ولایت امروز دوشنبه (۴ حوت) گفت که این رویداد روز گذشته در ولسوالی راغستان این ولایت صورت گرفته است.

او افزود: “روز گذشته بعد از ظهر در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان یکی از کارخانه‌های معدن که زرشویی طلا بوده است، به دلیل برف و باران‌های شدید فروریخته که در نتیجه چهار تن جان باخته و سه تن دیگر زخم برداشتند

سخنگوی پولیس بدخشان همچنان گفت که مجروحین این حادثه برای درمان به مرکز صحی این ولسوالی منتقل شدند. او تاکید کرد که تمامی قربانیان این حادثه باشندگان محل بوده اند که در این معدن کار می‌کردند.

مقام‌های محلی ولایت بدخشان می‌گویند که بسیاری از معادن به ویژه معدن طلا در بخش‌های ولسوالی راغستان این ولایت، در کنترول گروه طالبان قرار دارند و روند استخراج این معادن به گونۀ غیرقانونی ادامه دارد.

ولسوالی راغستان از بخش‌های نسبتاً نا امن ولایت بدخشان است که به گفتۀ مقام‌ها، طالبان و دیگر گروهای مخالف مسلح دولت در بخش‌های آن حضور دارند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن