برگزیده های سایت

لوی درستیز، جنگ ننگرهار را رهبری می کند

لوی درستیز اردوی ملی افغانستان برای رهبری عملیات بر ضد جنگجویان گروه داعش به ولایت ننگرهار سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، قدم شاه شهیم عصر امروز پیش از سفر به ولسوالی اچین ننگرهار گفت که پس از عملیات هوایی بر مواضع داعش، نیروهای پیاده برای پاکسازی ساحه از وجود تندروان وارد عمل خواهند شد.

لوی درستیز اردوی ملی افغانستان می گوید که جنگجویان داعش در ولایت ننگرهار تضعیف شده اند، اما به گفتۀ وی برای محو کامل آنان نیروهای افغان آمادگی کامل گرفته اند.

آقای شهیم همچنان گفت که به زودی اسلحۀ ملیشه های محلی در ولسوالی اچین جمع آوری خواهد شد. او گفت که یکی از اهداف سفرش این است تا این “نیروهای خودسر” شناسایی شوند.

لوی درستیز اردوی ملی افغانستان خطاب به این نیروها گفت که در چوکات حکومت بپیوندند در غیر آن به گفتۀ وی به پنجۀ قانون سپرده خواهند شد.

این در حالی است که افراد مسلح زیر فرمان ظاهر قدیر، معاون اول ولسی جرگۀ افغانستان با ادعای جنگ در برابر جنگجویان داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار مستقر شده اند.

در همین حال باشندگان ولسوالی اچین ولایت ننگرهار می گویند که آن طوریکه در گذشته محسوس بود، اکنون نیازی به عملیات گستردۀ نظامی در آن ولسوالی نیست.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای مدت سه ماه در مربوطات ولایت ننگرهار برضد جنگجویان داعش عملیات انجام دادند، اما هنوز هم در برخی حصص آن ولایت مردم در سایۀ رعب و هراس داعش به سر می برند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن