افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مارشال دوستم: با تمام قدرت در برابر ظلم طالبان ایستادگی می کنیم

مارشال عبدالرشید دوستم که در خارج از کشور به سر میبرد در واکنش به گزارش ها درباره کشتار افراد ملکی در ولایات پنجشیر، تخار و سمنگان توسط نیروهای طالبان گفته است که با تمام توان و با هر گزینه ممکن در برابر «استبداد طالبان» ایستادگی می کند.

حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری مارشال دوستم در بیانیه ای در واکنش به نشر گزارش ها درباره این کشتارها، طالبان را متهم به ارتکاب جنایت جنگی و ضد بشری کرد.

در بیانیه این حزب آمده است که برداشت های ذوقی، سلیقه ای و سوء استفاده از شمشیر حاکمیت در جهت تبارگرایی قومی و استبداد فرهنگی، آنان را مجبور ساخته دست به اقدام های جدی بزنند.

بیانیه حزب جنبش ملی افغانستان علاوه می کند: «طالبان به بهانه سرکوب مخالفان و مقاومت گران، تعدادی از اهالی مظلوم ملکی و بی گناه را به جرم هم دستی با مبارزان ملی که علیه طالبان می‌جنگند، به رگبار بستند. این اقدام با حسب شواهد، مصداق بارز و صریح جنایات جنگی و ضد بشری است.»

حزب عبدالرشید دوستم همچنین در بیانیه اش می گوید که طالبان با ارتکاب جنایات اخیر بار دیگر ثابت کرده اند که با نسخه اولی خود هیچ تفاوتی ندارند.

گفتنی است از یک هفته بدین سو جبهات مسلح ضد طالبان به شمول جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و جبهه آزادی افغانستان حملات خود را به مواضع طالبان در مناطقی از شمال کشور افزایش داده اند.

براساس گزارش های مردمی از این مناطق، طالبان نیز در تلافی این حملات اقدام به بازداشت های خودسرانه و گسترده مردمی و بدرفتاری و شکنجه آنها کرده اند. مواردی از قتل و تیرباران افراد ملکی نیز گزارش شده است.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن