برگزیده های سایت

مبارزه با کرونا _ بانک جهانی ۲۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

به گزارش خبرگزاری رشد، این پول دربرگیرندهٔ مصارف قراردادیانی است که برای خدمات در امور بیماری کووید۱۹ در ۳۴ ولایت افغانستان استخدام شده اند.

بانک جهانی روز دو شنبه ۲۰ اپریل (اول ثور) مبلغ ۲۰ میلیون دالر را برای مبارزه با بیماری کووید۱۹ به حکومت افغانستان داده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، این پول دربرگیرندهٔ مصارف قراردادیانی است که برای خدمات در امور بیماری کووید۱۹ در ۳۴ ولایت افغانستان استخدام شده اند.

این نخستین بخش از کمک مالی ۱۰۰.۴ میلیون دالری است که به تاریخ دوم اپریل ۲۰۲۰ توسط بانک جهانی برای “پروژه اضطراری پاسخگویی به بیماری کووید-۱۹و تقویت نظام صحی افغانستان” تخصیص داده شده است.

علاوه بر این، برای تسریع دسترسی حکومت افغانستان به منابع در مبارزه با بیماری کووید۱۹، بانک جهانی تا ۴۰ میلیون دالر را تخصیص داده است.

بانک جهانی گفته است که این هزینه ها به محض تهیه فهرست خدمات واجد شرایط و مخارج مرتبط به کروناویروس توسط دولت افغانستان، از طرف بانک جهانی قابل پرداخت می باشد.

“پروژه اضطراری پاسخگویی به بیماری کووید-۱۹و تقویت نظام صحی افغانستان” در هماهنگی نزدیک با حکومت، از جمله وزارت مالیه و صحت عامه طراحی شده است.

علاوه بر مساعدت های مالی، بانک جهانی گفته است که در همکاری با صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) ، سازمان جهانی صحت و سایر شرکای توسعه ای به عنوان بخشی از مبارزهٔ دولت با بیماری کووید ۱۹، همکاری خود را در بخش کمک‌های تخنیکی و تهیه تجهیزات برای تطبیق موفقانهٔ این پروژه ادامه خواهد داد.

بانک جهانی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تطبیق سریع این پروژه از طرف وزارت صحت عامه و سایر نهادهای دولتی ذیربط، گسترش کروناویروس را به حد اقل آن خواهد رساند.

این در حالی است که شمار واقعات مثبت کروناویروس در افغانستان رو به افزایش است. بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت افغانستان، تا اکنون شمار واقعات مثبت این ویروس در آن کشور به ۱۰۲۶ رسیده که هرات و کابل به ترتیب بیشترین افراد مبتلا به کروناویروس را دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن