افغانستانبرگزیده های سایت

مثل هرملتی حق زندگی و ترقی داریم

همسایه های ما باید درک کنند و این مساله را بفهمند ما هم مثل هر ملتی حق زندگی و ترقی داریم و می خواهیم از طریق اعمار بندها و نهرها به زندگی مردم خود بهبود بیاوریم

به گزارش خبرگزاری رشد، حامد کرزی در مراسم گشایش مرکز علمی و تحقیقاتی افغانستان نوین در کابل گفت: طبعا اگر ما آب اضافی داشته باشیم با خوشحالی به کشورهای همسایه خود آب می دهیم اما اگر نداشته باشیم و خودما مشکل داشته باشیم این کار را نمی توانیم انجام دهیم.

رییس جمهور سابق گفت: ما می خواهیم از آب های خود اعمار بندها و نهرها کنیم و امیدواریم کشورهای همسایه ما درک کنند ما هم مثل هر ملتی حق زندگی و ترقی داریم و می خواهیم به زندگی مردم خود بهبود بیاوریم. کشورهای همسایه ما همسایه های ما هستند و روابط نیک با آنها را می خواهیم.

کرزی درباره خط دیورند گفت: درست است که پاکستان جانشین استعمار انگلیس در خط دیورند شده است اما زمانیکه این خط برای افغانستان تعیین شد، پاکستان وجود نداشت. ما از حکومت پاکستان گله ای نداریم اما به حیث جانشین حکومت انگلیس از آنان می خواهیم که این مساله را درک کنند و این به معنای دشمنی با پاکستان نیست و ما پاکستان را به رسمیت می شناسیم.

وی افزود: تمرکز مطالعات بر مسایل بزرگتر سیاسی آب و سرحدات است و قابل یادآوری است که ماهم مانند سایر کشورهای جهان از تغییرات اقلیمی سخت متضرر شده ایم.

کرزی در اخیر افزود: در قدیم می گفتند “کابل بی زر باشد اما بی برف نباشد” که نشان می دهد از آن زمان مردم اهمیت آب را می دانستند و بزرگان ما یادشان هست که هیچگاه در این موقع از سال کابل به این گرمی نبوده است و ما به طرز وحشتناکی از منابع آب زیرزمینی استفاده کرده ایم.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن