افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مجلس نمایندگان طرح تشکیل وزارت دولت در امور صلح را تصویب کرد

مجلس نمایندگان فرمان تقنینی رییس جمهور غنی مبنی بر تشکیل وزارت دولت در امور صلح را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، مجلس نمایندگان در جلسه عمومی امروز دوشنبه(۹جدی)، فرمان رییس جمهور مبنی بر تشکیلات وزارت دولت در امور صلح را علی رغم مخالفت های شماری از اعضای این مجلس، تصویب کرد.

محمدحسن شریفی بلخابی، رییس کمیسیون عدلی و قضایی، اصلاحات اداری و مبارزه با فساد اداری مجلس با ارایه طرح تشکیل وزارت دولت در امور صلح گفت که در کمیسیون مربوط نیز علی رغم دیدگاه‌های مخالف، اکثریت به این طرح رای موافق دادند.

در همین حال فرمان تقنینی رئیس جمهوری در مورد ایجاد وزارت دولت در امور صلح موافقان و مخالفان زیادی را در بین مجلس داشت.

به باور نمایندگان مخالف؛ این فرمان در چندین مورد قانون اساسی را نقض کرده و به شکل غیرقانونی به مجلس ارسال شده است.

فاطمه کوهستانی، عضو مجلس گفت که این فرمان مواد ۷۹، ۹۰ و ۶۴ قانون اساسی را نقض کرده و درحالی که اعضای مجلس در تعطیلات به سر نمی‌بردند، از سوی رئیس جمهوری صادر شده است.

غلام حسین ناصری، عضو دیگر مجلس نیز گفت که این فرمان در مخالفت صریح با قانون اساسی قرار دارد، اما کمیسیون مربوط آن متوجه نشده است.

برخی از نمایندگان در هنگام بحث روی این طرح، ایجاد و تشکیل وزارت دولت در امور صلح را خلاف قانون اساسی عنوان کردند، اما برخی دیگر ایجاد این نهاد را برای پیش‌برد روند صلح ضروری خواندند.

این در حالی است که وزارت دولت در امور صلح به تاریخ ۸ سرطان با صدور یک فرمان از سوی رییس جمهور غنی ایجاد و عبدالسلام رحیمی، رییس پیشن اداره امور ریاست جمهوری در این سمت جدید گماشته شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن