افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

محاصره سربازان در جلریز پایان یافت

به گزارش خبرگزاری رشد، این وزارت با نشر خبرنامه ای می گوید که شب گذشته عملیاتی در این منطقه انجام شد که در نتیجه تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد و تمام ساحات اطراف پوسته این منطقه از حضور طالبان خالی شد.

وزارت دفاع ملی کشور از پایان محاصره سربازان ارتش در منطقه” کوته عشرو” ولسوالی جلریز ولایت میدان وردگ خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری رشد، این وزارت با نشر خبرنامه ای می گوید که شب گذشته عملیاتی در این منطقه انجام شد که در نتیجه تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد و تمام ساحات اطراف پوسته این منطقه از حضور طالبان خالی شد.

وزارت دفاع گفته که زخمیان منطقه انتقال داده شده و مقدار کافی مهمات و مواد غذایی به سربازان رسیده است.

وزارت دفاع ویدئویی از زخمیان نیز منتشر کرده که آنها را تحت مداوا و انتقال نشان می‌دهد.

این وزارت گفته که “اکنون وضعیت در این ولسوالی به گونه کامل در کنترل نیروهای دفاعی است و مشکل سربازان محاصره شده کاملا حل شده است.”

طالبان تاکنون در مورد عملیات شب گذشته وزارت دفاع چیزی نگفته است.

به تازگی ویدئویی از این سربازان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن عبدالجبار، فرمانده پاسگاه ارتش منطقه گفته بود که پس از گذشت چهار روز از حمله طالبان به پاسگاه‌شان هنوز موفق به انتقال زخمی‌ها نشدند.

او گفته بود که طالبان با خودروی بمب گذاری شده به آنها حمله کرده و چهار سرباز تحت امرش زخمی‌اند.

این فرمانده از رئیس جمهوری خواهان کمک شده بود و گفته بود که تاکنون به آنها کمکی نرسیده و تلاش برای انتقال زخمی‌ها به دلیل محاصره طالبان و تیراندازی آنها به هلی‌کوپترهای نظامی، بی‌نتیجه مانده است.

او در این ویدئو خطاب به رئیس جمهوری می‌گوید: “ما آب و نان نداریم اما روحیه جنگ در برابر دشمن را داریم.”

انتشار این ویدئو واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. شمار زیادی از کاربران مقام‌ها را به سهل انگاری در کمک به نظامیان متهم کردند.

شب گذشته وزارت دفاع اعلام کرد که به زودی مشکل این نظامیان حل خواهد شد و امروز صبح از حل این مشکل خبر داد.

وزارت دفاع در خبرنامه خود از مردم به خاطر توجه به مشکلات نیروهای امنیتی سپاسگزاری کرده و به آنها اطمینان داده که وزارت دفاع در اکمال و تجهیز نیروهای امنیتی از تمام امکانات و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد.

ولسوالی جلریز در ۶۰ کیلومتری پایتخت، کابل موقعیت دارد اما در محاصره ماندن نیروهای امنیتی و نرسیدن کمک به آنها خبرساز شده بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن