افغانستانبرگزیده های سایت

محاصره سربازان پولیس در بغلان نگران کننده است/دولت توجه کند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان، از محاصره یک پوسته پولیس در ولایت بغلان انتقاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ میرداد نجرابی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان می گوید که پوسته پولیس در منطقه سرخ کوتل ولایت بغلان از شش روز بدینسو تحت محاصره طالبان قرار دارد.

وی ادامه داد که در این میان نیروهای امنیتی کشور به دلیل نداشتن هدایت از مرکز، هیچ عکس‌العملی برای شکستاندن محاصره انجام نمی‌دهد.

آقای نجرابی تصریح کرد: “آب و غذای نیروهایی که تحت محاصره قرار گرفته اند به اتمام رسیده و اگر در این زمینه توجه جدی صورت نگیرد، زندگی آنان با خطر مواجه خواهد شد”.

صدیق احمد عثمانی عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز می گوید که بر اساس گزارش نهادهای امنیتی، عملیات شکستاندن این محاصره از شب گذشته آغاز شده است؛ اما تاکنون از نتایج آن هیچ خبری در دست نیست.

سرانجام ظاهر قدیر معاون اول مجلس که ریاست جلسه امروز را به عهده داشت، گفت:‌ “از حکومت و نهادهای امنیتی می خواهیم که هرچه زودتر برای شکستاندن محاصره این پوسته پولیس اقدام کنند و کمیسیون امنیت داخلی مجلس باید عملکرد نهادهای امنیتی برای شکستاندن محاصره را تحت نظارت داشته باشند”.

از سوی دیگر اعضای مجلس نمایندگان در مورد دور پنجم مذاکرات چهارجانبه صلح نیز اظهاراتی داشتند.

نمایندگان مجلس می گویند در صورتیکه پاکستان باز هم به تعهدات خود در دور پنجم نشست های چهارجانبه صادقانه عمل نکند، امریکا باید از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد بر این کشور تحریم های اقتصادی وضع نماید.

غلام فاروق مجروح یکی از اعضای مجلس نمایندگان در مورد دور پنجم مذاکرات چهارجانبه صلح گفت: “دولت افغانستان چه ضمانتی گرفته است که باز هم در دور پنجم مذاکرات چهارجانبه صلح که امروز در اسلام آباد برگزار شده، شرکت می کند؟ تا زمانیکه پاکستان ضمانت های قوی بین المللی نسپارد، مذاکره با این کشور نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت”.

وی افزود که پاکستان با آغاز دور پنجم نشست‌های چهارجانبه در پی توطئه‌ای، برای متضرر ساختن مردم افغانستان است.

همچنین اعضای مجلس نمایندگان ضمن استقبال از گفتگوهای صلح میان دولت و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، می گویند که این مذاکرات صلح به دلیل بین الافغانی بودن نتیجه‌ی مثبت در پی داشته است.

میرداد نجرابی عضو مجلس نمایندگان می گوید که گام های حزب اسلامی به خاطر صلح، نیک پنداشته می شود و امیدواریم که دیگر مخالفان دولت که در برابر ملت می جنگند نیز از طریق شورای عالی صلح و یک روند دیپلوماتیک به صلح بپیوندند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن