افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

محب با وزیران خارجه ایران و ازبیکستان در دهلی دیدار کرد

داکتر حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی با جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران و عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبیکستان در دهلی نو دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، مشاور امنیت ملی در دیدار با ظریف تحولات منطقه ای بویژه  پس از ترور سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفتگوهای صلح در افغانستان گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار علاوه بر بررسی آخرین اوضاع منطقه و جهان درباره روابط دوجانبه و مسائل امنیتی بین ایران و افغانستان گفتگو شد.

همچنین داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در حاشیه نشست رایزانا در دهلی‌نو با عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبیکستان دیدار کرد.

در این دیدار روی صلح و امنیت افغانستان، تقویت روابطه تجاری، ترانزیتی و روابط آموزشی میان دو کشور بحث و گفتگو صورت گرفت.

آقای کاملوف گفت که کشورش از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت نموده و متعهد به بهبود و تقویت روابط خویش با افغانستان است.

وی اضافه کرد که همکاری‌های دو کشور در زمینه ترانزیت، حمل و نقل و آموزش باید بیشتر شده و از این فرصت‌ها استفاده موثر صورت گیرد

مشاور امنیت ملی از کشور ازبیکستان مبنی بر همکاری این کشور در زمینه پروسه صلح تشکر کرده اضافه نمود که موفقیت این روند مستلزم حمایت کشورهای منطقه است.

وی اظهار داشت که افغانستان بر توسعهٔ روابط با تمام کشورهای آسیا مرکزی به ویژه با ازبیکستان در عرصه اقتصادی، اولویت می‌‌دهد و دولت افغانستان آماده است تا طبق توافقنامه‌های دو جانبه فعالیت‌های را در زمینه حمل و نقل زمینی آغاز نماید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن