افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

محقق: افغانستان گرفتار مصيبت‌های چون طالبان و داعش شده است

محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در پیامی به مناسبت عید فطر، این کشور را گرفتار دو «مصیبت» توصیف کرده که به باور او یکی از این مصيبت‌ها، طالبان و دیگری داعش است.

او در این پیام که امروز (شنبه، ۱۰ ثور) منتشر شده، گفته است که عید رمضان امسال برای مردم افغانستان با مصيبت‌هاى هولناک توأم شده است.

محقق در این پیام خود طالبان را «حاكمان انحصار طلب، ظالم و بى‌عاطفه» خوانده و گفته است که این گروه برای افغانستان یک «مصیبت» است.

او افزوده است که طالبان ادعاى «حكومت عدل عمرى و علوى را دارند، ولى بويى از عدالت نبرده‌اند».

محقق با اشاره به حملات اخیر گفته است که نتيجه‌ی تأمين امنيت طالبان مشخص شده است. او به‌خاطر وضعیت بد اقتصادی مردم افغانستان نیز از طالبان انتقاد کرده‌ است.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در ادامه نوشته است که مصيبت دیگری که افغانستان گرفتار آن است، «دشمنان تكفيرى، دور از منطق و خشن داعش است که به‌نام اسلام هر جنايت بشرى انجام می‌دهد ولى خودشان مسلمان نيستند».

او همچنین داعش را «دشمن بيرحم و سفاك» خوانده و گفته است که این گروه چنان با جناح‌هايى از حاكميت فعلى گره خورده و تنيده است كه تفكيك بين اعمال هر دو امرى است ناممكن و پيچيده.» به باور محقق تفکیک‌ناپذیری کار داعش و طالبان، چالش دیگری است.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن