اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

مداخله ما در افغانستان، عامل نا امنی در پاکستان است

 

 

 

پس از حمله هراس‌افگنانه بر یک دانشگاه در پشاور، وزیر دفاع پاکستان پذیرفته که کشورش درگیر جنگ‌های نیابتی در افغانستان است.

به روز چهارشنبه شماری از مهاجمان مسلح طالب بر یک دانشگاه در پشاور حمله کردند که در نتیجه بیش از ده تن به شمول نظامیان کشته و نزدیک به ۴۰ تن دیگر زخم برداشتند.

به گزارش رشد، خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان گفته است که حمله هراس‌افگنانه بر دانشگاه پاچاخان در “چهارسده” پشاور، نتیجه سیاست‌های نادرست حاکمان این کشور در دهه هشتاد و شرکت در جنگ‌های نیابتی در افغانستان بوده است.

وزیردفاع پاکستان افزود: ” پاکستان باید از گذشته پند بگیرد و در جنگ نیابتی در دیگر کشورها شرکت نکند.”

راحل شریف، فرمانده ارشد ارتش پاکستان نیز گفته است که هند درحال شبکه سازی در افغانستان است که واکنش شماری از آگاهان را نیز در پی‌داشته است.

جاوید کوهستانی، یکی از آگاهان نظامی به تلویزیون یک گفته است که در نتیجه فشارهای داخلی و خارجی در حال حاضر پاکستان متوجه سیاست نادرستش در قبال افغانستان شده و تلاش دارد تا در روش سیاسی این کشور تغییر بوجود آید.

از سوی دیگر وزارت امور داخله افغانستان تاکید دارد که پاکستان عامل اصلی نا امنی‌ها در افغانستان است که از گروه‌های هراس‌افگن همواره پشتیبانی می‌کند.

نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت امور داخله کشور افزوده که کشته شدن رهبران کلیدی هراس‌افگنان طالب در داخل خاک پاکستان خود نشان‌دهنده آنست که این کشور گروه هراس‌افگنان طالب را پشتیبانی می‌کند.

پیش از این هم بارها گفته شده که گروه طالبان به نیابت از پاکستان بر ضد حکومت افغانستان می‌جنگد.

بیشتر در گفت‌وگوهای روند صلح، مقام‌های پاکستانی به نمایندگی از طالبان با حکومت افغانستان و جامعه جهانی گفت‌وگو کرده اند.

پیش از این رییس‌جمهور غنی نیز هشدار داده است که نمی‌گذارد افغانستان میدان جنگ نیابتی کشورهای دیگر شود

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن