افغانستانتیتر یک

مدیران و برخی معلمان باعث رخصتی دوباره مکاتب دخترانه در هرات هستند

منابع از بسته شدن دوباره مکاتب دخترانه در هرات بر اثر حاضر نشدن مدیران و برخی معلمین گزارش میدهند، در صورتیکه مقامات امارت اسلامی میگویند مانع بسته شدن مکاتب نشدند.

طالبان پس از روی کار آمدن مجدد در افغانستان، به دختران دانش آموز بالاتر از صنف ششم اجازه ادامه تحصیل ندادند و اعلام کردند که تا زمانی که فضای مناسب اسلامی برای آنها در مکاتب مهیا نشده، این دختران نمی توانند به مکتب بروند.

اما حدود ۱۱ روز پیش طالبان در ولایت هرات اجازه دوباره به تمامی دختران برای حضور در مکاتب را دادند؛ هرات پس از شهر مزارشریف دومین شهری بود که دختران اجازه رفتن به مکاتب را یافتند.

روز گذشته شنبه اما گزارش هایی منتشر گردید که گویا مکاتب دخترانه دولتی در ولایت هرات مجددا بسته شده اند و بسیاری ها این گمان را کردند که طالبان آنها را از ورود به مکاتب منع کرده اند.

برخی مدیران و معلمان مکاتب دولتی به این دختران گفته اند که نه لیست حاضری ها (حضور و غیاب) وجود دارد و نه امتحانی از دانش آموزان گرفته می شود.

در همین حال گقته میشود لیسه های خصوصی دخترانه رسالت، توحید و افغان ترک از صنوف هفتم الی دوازدهم به روی تمامی دانش آموزان باز است.

یک تن از دانش آموزان مکاتب دخترانه در ولایت هرات گفته است  «روز گذشته شنبه (۲۲، عقرب) مدیره مکتب ما تمامی دانش آموزان را در یک صنف جمع کرده و گفته که سر از فردا دیگر هیچ شاگردی به مکتب حاضر نشود.»

او گفت که برخی از دانش آموزان دختر از این صحبت مدیره خوشحال بودند ولی عده ی دیگر نیز نگران آینده شان هستند که چگونه بتوانند درس و تحصیل شان را ادامه بدهند.

ریاست معارف هرات تا کنون در این زمینه چیزی نگفته است.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r324p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن